iborg

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Effektiviteten flödar, eller gjorde iaf!

Av Ida - 21 januari 2014 21:34

Vi började kvart över 10 idag, skönt! Men ingen sovmorgon för det inte. 06.20 ringde klockan och 06.45 började spinningpasset 55 min. Var ett riktigt bra och roligt pass!
Hem och åt frukost. Sen var det dags för matlagning. Skulle göra en pasta med rotfrukter och kyckling. Var ju och handlade allt igår. Det stod att det skulle ta 35 min och jag hade gott om tid. Efter pastan var kokt, rödbetorna höll på att kokas så fick jag passa på att duscha. Sen var det dags att skiva kålrot och palsternacka. Jag visste inte hur dessa såg ut förrän i affären igår, har aldrig rört en kålrot innan och än mindre hanterat en! Men det gick bra! Det stora problemet har var ju att i receptet var det för en person. Det tog ju 4 ggr så lång tid att skära upp alla ingredienser. 9.21 var allt klart utom de 8 rödbetorna. Började skala dem. 9.29 var de klara och lite undanplockat. Kändes som Sveriges mästerkock när jag kollade klockan hela tiden. Jag hade fortfarande håret i en turban vid denna tidpunkt. 09.32 lämnade jag lägenheten och 09.40 mötte jag Emma. Det blev lite stressigt där i slutet. Men det gick!
Vi hade en föreläsning innan lunch och sen basgruppsmöte efteråt. Vi skulle även ha getövning men någon på bygget omkring råkade kapa en kabel så strömmen gick. Vi skulle testa blodprover, vilket man behöver el till. Så den blev framflyttad och vi slutade 15 istället för 16.15 Skönt!

När jag kom hem renskrev jag det från igår som jag inte hann med. Hon hade en powerpoint på 83(!) sidor. Det tog verkligen sin tid. Orkade inte gå till gymmet nu på kvällen, trött efter all cykling. Sen gick jag igenom basgruppsarbetet igen, skrev till sånt jag missat osv. Helt plötsligt var klockan 9 och jag har inte hunnit med dagens föreläsning. Hinner kanske en bit imorgonbitti. Börjar samma tid som idag men tänkte träna på em istället. Måste dock fixa mat!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Ovido - Quiz & Flashcards