iborg

Alla inlägg under oktober 2014

Av Ida - 30 oktober 2014 20:36

Igår bjöd Caroline hem till bondemys. Bjöd på tre sorters paj, gott!:)
Imorse pluggade jag lite och packade klart. Hade sen lab på skolan där vi letade efter parasitägg i olika träckprover. Var kul, kändes som man var en kollamasken människa:) vid 12 slutade jag sen körde vi runt och hämtade upp folk för att 12.45 bege oss söderut. Johanna körde stabilt första halvan, sen blev det Max och jag körde till Hässleholm. Är snart framme i hyllie där Maja ska hämta mig!:)

5 personer och en hund, Tage!

Av Ida - 28 oktober 2014 18:39

Igår hade vi brännbål, när vi tog vårt klassnamn Vet-X!
Vi jobbade på släppet så var hemma 03.15 och sen upp för att köra till skolan vid 8, och sen föreläsning på det. Nu är jag helt färdig så ska kolla en film och lägga mig tidigt:)

En av lekarna som var på kåren igår!

Av Ida - 26 oktober 2014 17:22

Idag har det varit en väldigt lugn dag, inte gjort så mycket.
I fredags när jag hämtade bilen såg jag att jag hade fått böter, har aldrig fått det innan. Det var 4 st ā 500kr så det sved ordentligt. Tur att jag har en väldigt snäll mamma som hjälper mig med hälften. Nästa problem är nu att hitta en bra lösning på hur jag ska göra med bilen. Den får iaf hänga med hem över jul..
Jag körde iaf och hämtade Rosalie på Bromma och sen hade vi en myskväll hos Barbara med alla små bebisar. Både natalie och Mattis var där och Tessan och Allie. På lördagen var det brunch hos farmor. Vad hon kan! Hur gott som helst. Sen började vi rota i garderoberna efter något som glittrade, och hon hade så mycket som var fint!
På kvällen skulle jag nämligen till en korridorsfest med glittertema, hittade en glittrig kofta som jag fick låna.
Jag körde hem runt 13 och kollade en film. Sen cyklade jag till sara där vi gjorde en god gryta och fixade oss. Lite vin slank ner också. Festen var trevlig och det var kul att så många från klassen ändå dök upp.
Vi fick ju en extra timme idag också, skönt! Vaknade ändå ganska tidigt men har sett två filmer varav den ena, divergent var riktigt bra! Nu ska jag äta lite och sen kolla en film till:)

Mat hos sara

Blä:(

Av Ida - 23 oktober 2014 20:57

Igår var det ju bonde på tv. Så efter världens träningspass cyklade jag till Lydia där Sara och Lydia ordnat med bakad potatis med god fyllning.
Det var jag, Sara, Lydia, Emma, caroline och Tilde. Supermysigt och roligt var det! De är så sköna allihop!

Idag började vi ny delkurs, parasitologi. Känns ändå roligt, något man mer kan se och känna igen. Jag menar, det är rätt svårt att de ett virus eller bakterie;) vi hade 2 föreläsningar och sen en kort lab som fortfarande är med bakteriologin. Jag slutade 13.30, skönt! Cyklade hem, renskrev någon timme och sen kollade jag faktiskt på en film mitt på eftermiddagen!:) vid 18 var det dags för spinning, korta intervaller. Körde ett dubbelpass idag så en timme box efter det. Nu är jag helt slut så tänkte sova. Ställt klockan lite tidigare imorgon, tänkte ta mig en morgonyoga!

Mjölkprov som vi håller på med denna vecka för att se vilka bakterier som finns i den

Av Ida - 20 oktober 2014 18:01

En vecka har nu gått sen jag landade på Sturup, känns som igår.
Morfar kom snällt och hämtade mig för att sedan hämta hundarna och sedan köra till mormor som hade spagetti och köttfärssås redo. Fick med mig burkar hem också, helt fantastiskt gott var det!
På tisdagen var jag och pappa ute och red, mysigt och bra väder! Sen var det dags att laga lite mat för då kom mina Bollerupstjejer på middag. Det blev väldigt gott och lyckat! Alla åt så det stod ut från öronen.
På onsdagen pluggade jag lite och åkte med Anton till veterinären för att kolla några utslag. vid lunchtid körde jag till Malmö för att hämta mamma som var på semester. Vi åt sushi och kollade i affärer efter spinningskor, men det var lättare sagt än gjort...
Torsdagen började också med plugg och vid 11 åkte jag in och åt lunch med mamma och Jenny, kinamat, mums! Körde sen till Bollerup en sväng och tittade på när Maja red:)
På kvällen gick jag och mamma på body-pump, jobbigt!
I fredags kom Maja hem, Tilde kom ner och vi spelade lite kort. Annars var det en lugn dag.
I lördags skulle jag egentligen till Dammstorp men så blev det inte. Challe var hos oss efter lunch till kväll och sen pluggade jag lite för att sedan äta ben&jerrys och mysa i soffan.
I söndags var det en ren fikadag. Först kom familjen Thells och sen Emilie och Vinja. Fick börja packa lite också.
09.45 gick planet imorse. Usch. Kändes jobbigt att lämna mamma på Sturup, vill ju vara hemma. Men känns redan lite bättre, vet ju när jag ska hem nästa gång.
Idag hade vi skola 13.30-16 Har min fastdag(vilket jag hoppat hela veckan) och känner mig allmänt deppig. Ska på box vid 20, ska plugga lite innan dess.

Av Ida - 12 oktober 2014 16:39

I fredags var jag i skolan 30 min, tog längre tid att cykla dit än vad jag var där. Men läste av mina prover och fick rätt på mina bakterier:)
Sen tog jag bilen, vars bromsar hade låst sig?! Och körde till stan. Hade en riktig plugg fredag, skrev labrapport och hann även slänga in ett spinningpass. På kvällen kollade jag dokumentär om Zlatan. Igår jobbade jag med grisarna och allt gick bra. På kvällen var det sångboksmiddag, sjukt kul var det. Idag har jag väl mått lite som jag förtjänar, men har varit ute lite, pluggat lite och nu har jag tvättid! Imorgon åker jag hem!!:)

Såhär ser jag inte ut idag..

Av Ida - 9 oktober 2014 18:54

Igår hade vi en kväll på kåren. Jag har under 3 dagar lagat pulled pork till ca 130 personer och gott blev det!
Idag hade vi skola till 16 och sen hem och plugga åt lite. Har min fastdag idag... Nu är det dags för lite box!
Är inte många dagar tills jag ska hem nu! Bara en timme skola imorgon sen är det helg!:)

Råkade bränna en plåt..

Drinkar gjordes till oss som skulle poängsättas!

Av Ida - 7 oktober 2014 22:18

Igår hade vi skola 2 timmar, sen cirkelfys med Sara, Ellen och Per:) efter det hann jag med någon timmes plugg innan det var dags att laga mat till pastapuben, vilket blev riktigt lyckad! Sen fortsatte vi till halv 9 med pulled pork som ska vara tills imorgon.
Idag hade vi föreläsning 3 timmar, om resistens. Riktigt obehagligt med alla multiresistenta bakterier, lär väl bli vår undergång?!
Efter det hade jag en håla från 11-14, pluggade lite. Sen var det dags för lab. Idag började vi med vårt okända prov. Vi fick antingen en del av mjälte eller som jag, en del av en lunga. I mitt fall fick jag från en hund. Sen kunde vi få mjölk, urin eller vätska från luftstrupen, vilket jag fick, från ett föl. Vi fick sedan papper på anamnesen, dvs sjukdomsbilden. Utifrån detta tog vi prover och strök ut på agarplattor. Så imorgon ska vi fortsätta och målet är att innan veckan är slut ta reda på vilken bakterie det är som orsakat sjukdomen, kul!:)
Efteråt gick jag till hästavdelningen på djursjukhuset och sa hej till Steffanies enorma häst, Acke. Fin var han!
Sen cyklade jag hem, pluggade, åt och gick på skivstång intervall. Asså shit vad jag är svag. Jag kämpar med de minsta vikterna och ser spinkiga små tjejer ta dubbelt så mycket utan problem! Nu är klockan läggdags för ett tag sen!

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards