iborg

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Trött

Av Ida - 7 oktober 2014 22:18

Igår hade vi skola 2 timmar, sen cirkelfys med Sara, Ellen och Per:) efter det hann jag med någon timmes plugg innan det var dags att laga mat till pastapuben, vilket blev riktigt lyckad! Sen fortsatte vi till halv 9 med pulled pork som ska vara tills imorgon.
Idag hade vi föreläsning 3 timmar, om resistens. Riktigt obehagligt med alla multiresistenta bakterier, lär väl bli vår undergång?!
Efter det hade jag en håla från 11-14, pluggade lite. Sen var det dags för lab. Idag började vi med vårt okända prov. Vi fick antingen en del av mjälte eller som jag, en del av en lunga. I mitt fall fick jag från en hund. Sen kunde vi få mjölk, urin eller vätska från luftstrupen, vilket jag fick, från ett föl. Vi fick sedan papper på anamnesen, dvs sjukdomsbilden. Utifrån detta tog vi prover och strök ut på agarplattor. Så imorgon ska vi fortsätta och målet är att innan veckan är slut ta reda på vilken bakterie det är som orsakat sjukdomen, kul!:)
Efteråt gick jag till hästavdelningen på djursjukhuset och sa hej till Steffanies enorma häst, Acke. Fin var han!
Sen cyklade jag hem, pluggade, åt och gick på skivstång intervall. Asså shit vad jag är svag. Jag kämpar med de minsta vikterna och ser spinkiga små tjejer ta dubbelt så mycket utan problem! Nu är klockan läggdags för ett tag sen!

 
 
Ingen bild

Mamma

8 oktober 2014 06:44

Skönt med en rolig kurs. Sotis är mycket bättre nu. Jag klippte bort pälsen
runt ingångshålen o tvättade rent 2 gånger igår. Hon äter o dricker, går ut o
kissar, men kommer fort in igen. Skönt!
Hoppas nu att pulled porken räcker ikväll och att det blir gott o lyckat

Ida

8 oktober 2014 07:08

Ja det är iaf roligt, men mkt runtomkring! Skönt med sotis! Det får bli som det blir, räcker det inte får vi steka på köttfärs!:)

 
Ingen bild

Mormor

12 oktober 2014 07:59

Det verkar vara en spännande kurs du har nu! Och herregud så mycket du hinner med på en dag! Det ska bli roligt att få träffa dig imorgon. 😘

Ida

12 oktober 2014 16:33

Haha så mycket är det väl inte?:) får passa på när jag går korta dagar i skolan!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards