iborg

Alla inlägg under januari 2016

Av Ida - 27 januari 2016 21:34

Helgen hemma var jättemysig men gick alldeles för snabbt!
Söndagen kändes som att jag var iväg hela dagen men allt gick bra tillslut:)
I måndags var det skola och sen träning på kvällen. Igår red jag, har sjuk träningsvärk idag!!!
Idag hade vi skola till 16, jägarexamen 17-19 och träning 19.30-20.30 Nu ligger jag i soffan och kollar tv! Två dagar till tenta sen börjar kandidaten ???

Anton blev av med lite hår:)

Ny häst, gick jättebra:)

Av Ida - 22 januari 2016 15:30

landade precis på Sturup, Maja ska hämta mig!
Ska bli mysigt att komma hem och att för en gång skull kunna vara med och fira Maja! :)
Det ska även bli kul att träffa lilla Anton:)

Haft föreläsningar med Skype i veckan!:)

Av Ida - 17 januari 2016 19:53

i fredags var jag hos sara och vi gjorde fläskfilégryta, den är så sjuuuukt god men många points innehöll den! Jag jobbade igår och det gick helt okej. Det var minus 19 grader, hade brainfreeze hela dagen! Helt slut när jag kon hem så la mig raklång på soffan och kollade två filmer. Idag var det lite mildare, slutade 16 och det gick relativt bra den här helgen!:)

Lite efterrätt såhär en söndag!

Av Ida - 14 januari 2016 17:55

Hela veckan har varit tentaplugg och jag gav upp för en timme sen. Nu får det vara nog, jag är trött!
Var och tränade mitt på dagen idag så nu ska jag bara slappa framför tvn:)
Håll tummarna imorgon!

Veckans lunch, helt ok men trött på det efter 5 dagar på raken;)

Tog en tripp till Hawaii!

Av Ida - 11 januari 2016 21:19

då var det måndag igen och imorse var det vägning. Minus 1,4 kg sen i torsdag så jag är nöjd:)
Helgen var mysig, i fredags var jag hos sara och vi lagade älgbiffar med potatisgratäng, gott tyckte jag! I lördags var jag en liten stund med sara och Lydia hemma hos emma och fikade innan hon åkte tillbaka till Örebro. Det är snart dags för henne att föda, så spännande!
På kvällen var jag hos Sara igen med Lydia, Carro och Robin. Sara och Lydia gjorde schnitzel, gott det med!
Igår satt jag och pluggade hela dagen och sen lite träning på kvällen.
Idag hade vi skola 11-12 och resten av tiden har jag bara pluggat. Börjar tröttna på livsmedelssäkerhet nu:(
Körde ett dubbelpass med skivstång och spinning nu på kvällen, helt slut nu!

Av Ida - 7 januari 2016 17:42

nu är det dags, har aldrig vägt så mycket som nu! Sjuk hela hösten, ingen träning och mycket mat och godsaker. Hela julen har ju varit mat rakt igenom! Så idag skrev jag in mig hos Viktväktarna och hoppas på en förändring! Blir mer motiverad också om jag nu betalar för det!
Idag hade vi skola 9-15 med lite redovisningar mm, kul att komma tillbaka till skolan och träffa kompisar men har ju inte direkt saknat livsmedelssäkerheten...
Jag gick faktiskt till skolan idag, var härligt med en promenad på morgon och luft på eftermiddagen. Nu har jag pluggat någon timme "lagat" lite mat och ska snart plugga lite till!:)

Dagens kvällsmat! Två bananer, 2 ägg och 2 msk keso. Supergott men ska laga lite annan mat sen när jag kollat recept och handlat till helgen

Av Ida - 6 januari 2016 10:24

Då tog detta jullov slut och jag sitter på tåget mot Uppsala. Första sträckan är Trelleborg-Malmö, kul att se hur det det ut såhär på dagen!:)
Har haft ett sjukt härligt lov! Började med julbord uppe hos Gabby med alla tjejerna, julbord på Smyge med mamma, Maja, mormor och jenny m familj. Dagarna har gått ihop lite men var i stan lite och har även pluggat lite nästan varje dag men bara på fm någon timme så har ändå hunnit med en del. Julafton var mysig hemma hos oss och mormor och morfar kom. Juldagen var jag på Tingvalla vilket var en rolig utgång. Vi träffade pappa lite också, var bla ute och red!:) mamma har som vanligt varit helt fantastisk med att ställa upp där hemma! Majsan var också ledig lite nu över julen vilket var mysigt!
Nyår var nyktert för min del ute på Österlen. Har blivit en hel del filmer och 4 säsonger solsidan! Skönt att bara kunna ta det lugnt! Var ute på smyge med Johanna och åt brunch, mysigt!
Bestämde mig för någon dag sedan att lämna Anton hemma, vi har så långa dagar i skolan framöver och det känns inte snällt att ta med honom när han trivs så bra hemma med mamma och Malte.
Detta var bara lite av det som vi gjort under dessa veckorna, har missat en hel del kom jag på nu.
Dags att ta tag den sista tentan för denna termin och sen blicka framåt vårterminen 2016:)

Vellingeblomman med Vinnie

Godisbord på night stop

Julafton!

Spelat en del jams också!

Stiliga pappa!

Nyår!:)

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards