iborg

Alla inlägg under december 2013

Av Ida - 31 december 2013 11:27

Idag gick jag upp tidigt gick och hämtade bilen, som för övrigt inte startade och körde till Österlen!:) för att träffa min fina vän Gabby!

Vi åt god frukost och sitter och myser i soffan nu!

Hoppas på en bra nyårskväll också!:)

Av Ida - 28 december 2013 14:21

Vilket hundliv!:)

Av Ida - 27 december 2013 17:56

Nu ligger jag här hemma i min sköna säng och har higgins på magen och Anton vid fötterna, mysigt!
Julen har varit bra, firade i Stockholm. Det var mysigt att ha pappa och Maja i Uppsala, de blev nog lite förvånade att jag kunde laga mat, haha.

Var proppmätt hela julhelgen! Vi åkte hem på juldagen och sen på kvällen åkte jag och Maja till tingvalla, riktigt kul var det. Igår var jag lite seg, men mådde inte så dåligt som jag trodde. Vi var hos mormor och morfar och åt, träffade Åsa med familj och spelade julklappspelet, kul!

Idag har har varit en runda på Österlen, träffade Marlen. Alltid trevligt att träffa henne!
Anton fick hänga på, han är ju mesig men klarade ändå sig okej tycker jag.
Snart ska vi äta och sen blir det en lugn fredag får jag hoppas. Eller ja, vi passar alice och isa.
Så det blir väl så lugnt det kan bli med 4 hundar och 2 katter ;)

Anton?

Av Ida - 22 december 2013 08:42

Så skönt att äta frukost vid tvn!
Snart börjar julkalendern och sen plugg! Ska försöka sammanfatta det sista nu så att jag kan ta ledigt några dagar med gott samvete:) ikväll kommer Maja och pappa upp hit, skönt att ha lite riktiga människor att prata med, utan mobil dvs. Sen sara åkte har jag inte pratat med någon här uppe, förutom dom i affärerna, haha. Så ska bli skönt att ha de omkring mig:)

Av Ida - 20 december 2013 20:27

Super snälla Sara "lånar" ut sin lägenhet i helgen till mig!!! Så tacksam! Han som jag bor hos ska ha hela familjen över nu i jul så ville därifrån. Sen är det väldigt skönt att a lite eget när Maja och pappa kommer, så att vi inte behöver trippa omkring hos mig.
Så nu har jag precis kommit till Sara efter att ha lämnat henne på Arlanda. Nu är det mys för hela slanten:)

Av Ida - 19 december 2013 18:37

God kväll!
Just nu håller jag på att fixa mig då en i klassen bjudit hem alla på fest, haha. Hon sa innan idag att hon inte visste om det skulle bli 5 eller 125 så får väl se när jag kommer dit! Sista dagen i skolan imorgon. Börjar vid 9 och har basgruppsmöte, jag är basgruppsansvarig= min tur att ta med fika. Men har verkligen inte haft tid eller lust för den delen att baka i veckan så köpte en saffranslängd, julmust och clementiner. Det får räcka.

Igår hade vi en myskväll hos Sara. Johanna och Sara var och spelade fotboll så jag lagade tacopaj till dom när de kom hem, blev faktiskt god. Sen hade de bakat lussebullar, papparkaksdeg, köpt skumtomtar, pepparkakor med ädelost och glögg, gott!!! Sen hade vi lite julklappsbyte:) pricken över i:et var att paradise hotell gick på tv, kunde inte blivit bättre.

Imorse gick jag upp vid halv 8, bokade tvättid och drog igång och tvätta. Hade sjukt mycket tvätt och mitt rum såg ut som ett bombnedslag. Vi började inte förrän kvart över 1 så jag varvade pluggandet med att springa ner och byta maskin.

Föreläsningen idag var intressant egentligen men föreläsaren var inte så bra. Vi avslutade genetiktemat. Föreläsningen handlade typ om att olika anlag som nedärvs tillsammans kan ge olika egenskaper. Tex. De fina silvriga hästarna som man ibland kan se, skulle egentligen varit svarta med på grund av en mutation i en gen så blir de silvriga. Inte nog med det, denna mutation kan även ge ögonsjukdom. Så om det är en silvrig häst med mutation på båda kromosomerna kommer den med högsta sannolikhet bli blind och om den endast har mutation på en av kromosomerna så kommer den få cystor. Läskigt.

Nu måste jag gå och föna håret!

Stööök!

Det kändes så gammalmodigt när föreläsaren stod och skrev med krita!

Av Ida - 17 december 2013 20:13

Vill ha lov. Nu.

Av Ida - 15 december 2013 12:16

Igår: jobb 7-16.30 Buss till ultuna 18.00 Fixade mig i racerfart! Great gatsby tema, sjukt fina var alla. Nyker kväll, mindre roligt men festen var bra ändå! La mig vid halv 2. Glömde mobil på jobbet så har inga bilder från igår!
Idag: upp innan 6, jobb till 16, hoppas jag. Ev lite plugg annars återhämtning.
Sista veckan innan jullov!!!

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards