iborg

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Ida - 11 december 2013 22:05

God kväll!
Idag var vi lediga, skönt! Jag gick upp vid 7 ändå och började plugga mellan 8-9.30 Sen mötte jag upp Emma, Katarina och Elin från klassen och så var vi och klättrade. Jag har aldrig gjort det innan, sjukt svårt! Man behöver verkligen ha rätt teknik, vara stark och smidig=inte direkt något som passar in på mig. Jag fick även ont i fingrarna. Men kom upp iaf på vissa ställen!:)
Sen åkte jag hem och gjorde en fläskpannkaka till lunch och passade på att göra en paj också. Det är väldigt lätt att frysa in. Men har ju inte så mycket utrustning i köket så fick göra degen i en glassförpacking vilket var lite krångligt.

Efter lunch pluggade jag lite till. Satt till lite i 6 och cyklade sen till mataffären träffade Emma. Sara skulle bjuda på kvällsmat och vi skulle ha med oss ingredienser till varsitt julgodis, mys!

Jag är ju världens sämsta på att baka. Detta var första gången jag gjorde lussebullar, hej, jag är 21år. Men någon gång ska vara den första och det var det idag. Sara gjorde en sjukt god rotfruktsgryta typ och Emma bakade Rocky roads tror jag de hette, goda var de iaf! Vi hade verkligen hur mysigt som helst och lussebullarna blev supergoda! Jag är så tacksam att jag hittat så bra vänner här uppe, vet inte vad jag skulle gjort utan dom!?

Emma gör sig redo.

Nöjd! Det ser lättare ut än vad det är!

[Bild]

Fina!:)

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards