iborg

Alla inlägg under september 2015

Av Ida - 30 september 2015 19:48

I morse var jag ute och sprang 5 km, kändes ändå okej efter förskylningen! Sen gick jag med Anton, pluggade och sen var det möte på kåren vid 12.30 Efter det åkte jag och Lydia till skogen med Anton och letade svamp, för första gången i mitt liv! Vi hittade mycket tycker jag! Anton tyckte det var jättekul! Han sprang omkring lös hela tiden. En gång så var jag av med honom när jag lekte med honom, då hade han fastnat med tröjan i en stubbe stackaren! Nu har jag gjort kantarellmackor, dock var jag så sugen att jag hann äta upp nästan allt innan jag fotade;)

Dagens lunch, fiskburgare

Lingon:)

Hälften av vad vi hittade

Av Ida - 29 september 2015 21:16

Idag var jag ledig! Dagen började med en härlig runda med Anton. Sen cyklade jag till stan och åt frukost med Sara och Lydia, jättemysigt!
Sen åkte jag hem pluggade lite, lagade lunch, tvättade och sen åkte jag och Jacob och handlade lite mat och hundsaker. Jag och Anton tog en runda i skogen och sen var det lite plugg igen!
Nu på kvällen lagade jag lite mer mat. Var sugen på fisk så gjorde fiskburgare som jag ska äta imorgon!:)
Nu är det lite film på tv!

Anton ville vara med och plugga!:)

Av Ida - 27 september 2015 12:35

så nu sitter jag på tåget hem igen. Vi åkte tidigare än vad jag trodde och mitt tåg skulle egentligen gå vid 14 men det fanns ett likadant vid 12 så jag frågade om det fanns platser kvar, och det gjorde det!:) förhoppningsvis kan jag göra liknande till Uppsala från Stockholm.
I fredags kom vi till Kvarn, som är en av försvarsmaktensanläggningar i Sverige. Det var ca 4 mil utanför Linköping, mitt ute i ingenstans. Högborg gick i skola här 11 månader så det var hans klasskompisar härifrån som var med. Högborg och 4 andra är numera i Halmstad med luftvapnet. Dessa, med deras respektive hämtade mig i Linköping och de är mest de vi hängt med hela helgen, jättetrevliga!
När vi kom fram på fredagen hade vi först valsträning, sen packade vi upp för att sedan få smörgåstårta och öl, mkt gott!!
På lördagen var det brunch vid 10, sen fick vi respektive testa på att skjuta på måltavlor på 50 m, häftigt!
Efter det sminkade vi tjejer oss, sen var det hårfrisörstudenter som fixade våra hår. Vi skulle egentligen åkt vid 17 men det var missförstånd så vi kom iväg en timme senare vilket tyvärr gjorde att vi inte hann fotograferas så mycket på slottet. Javisstja, vi var på Vadstena slott, sjukt fint!
Sen var det en lång middag med tal, men maten var god iaf. Kantarellsås med fläsk, kalvfile med potatisbakelser, citroncheesecake! Det var skönt tyckte jag att vi inte fick någon snaps utan på hela kvällen var det: fördrink, ett glas vitt, ett rött, dessertvin och kaffe. Sen tog jag bara en öl efteråt. Så på så många timmar var det väldigt utspritt och jag mår bra idag;)
Balen slutade 2 och vi var hemma vid 3, lagom. Jag vaknade i och för sig vid 7 så pluggade lite och kunde sen somna om:)
Hoppas på att det blev någon bra bild här iaf!

Hinderbana ute i skogen, testade och det var sjukt jobbigt!

Rejäla smällar blev det!

Cool eldshow innan dansen!:)

Av Ida - 25 september 2015 16:38

Igår var vi på en jättemysig kvällsbrunch hos Johanna som fyllde år i veckan. Anton var med, men johanna har en liten valp som var väldigt på honom vilket Anton tyckte var jobbigt!!
Idag gick jag upp kl 6 för att packa mm. Vi hade en temadag i skolan där Läkemedelsverket var och föreläste för oss vilket var intressant, men inte jättenödvändigt kanske...
Jacob hade hand om Anton och sen ska Carro hämta honom hos Jacob. Jag gick en timme tidigare och tog mig till centralen. Nu sitter jag på tåget till Linköping där jag ska gå på officerexamensbal med Högborg! Det är ett helhelgsschema!:)
Så kommer kanske en balbild när jag åker tillbaka!

[Bild]

Av Ida - 23 september 2015 07:33

God morgon!
Har ju inte skrivit på hela veckan..Det har varit fullt upp! I måndags gick vi i skolan en lång dag. Jag är så tacksam att Lilly vill passa Anton! Jag lämnade honom där på morgonen och sen lämnade Lilly han i min lägenhet vid lunch. På kvällen gick jag på träning. Igår gick vi kort dag, men Lilly tog hand om Anton ändå då att jag kunde åka och göra lite ärende. Sen åkte jag hem, pluggade och åt lite.
På kvällen var jag med på pubrunda, det var kul!:)
Jag fick åka hem vid halv 11 så att Anton inte var hemma för länge, och det var ändå rätt skönt för idag mår jag bra!:)

Killarna i klassen var pingviner hela kvällen!:)

Kom hem till denna mysiga kille

Av Ida - 20 september 2015 11:29

Då var denna snabbvisit över för min del! I fredags blev jag hämtad vid 19 av mamma sen åkte vi hem, åt sjukt god potatisgratäng och entrecote och sen björnbärspaj till efterträtt!
Igår gick jag och mamma en långgrunda på morgonen sen låg jag i soffan hela dagen och kollade film. Vi gick en sväng till mormor och morfar på efter middagen. På kvällen åkte jag till Ystad och där träffade jag mina fina vänner Marlen och Johanna. Så kul att träffa dem igen, händer inte för ofta. Vi åt sushi och pratade, jättemysigt! Idag tog jag det lugnt sen gick vi med hundarna och sen köra mamma mig och Anton till Malmö. Så nu sitter vi på tåget och blir här ett tag till!

Av Ida - 18 september 2015 16:11

Igår skrev jag först två tentor på morgonen, tog ca 1 timme men kändes faktiskt inte så bra tyvärr! Efteråt gick jag, Ellen och Sara och tränade. Ellen och Sara är helt sjukt starka alltså!! Jag var helt slut!
Sen åkte jag hem, duschade och åt för att sedan bli hämtad vid 14 och vi åkte tilllbaka till kåren. Där var vi och väntade tills hemtenta släpptes kl 16. Vi satt tillsammans till 21.30 och gjorde typ helt klart tentan. Det var pub på kåren samtidigt så vi åt lite burgare och kollade på filmer sedan insparken, mysigt!
Idag försökte jag ta sovmorgon men vaknade vid 7.. Gjorde scones till mig själv och kollade en film. Sen kollade jag igenom tentan lite för att sedan ut och springa en sväng.
Sen har jag tvättat, handlat till Anton och städad lägenheten. Jacob och Lilly körde mig till bussen som jag nu sitter på och sen är det dags att flyga hem!:)

En i klassen hade lite att göra en dag i tentaplugget så hon ritade av oss, grymt!

Av Ida - 16 september 2015 21:19

orkar inte skriva så mkt. Men började dagen med en löptur, sen plugg. Vid 11 kom en kökskille från härjedahlskök och var här länge, får se hur jag gör med det. Blev dyrare än vad jag egentligen tänkt mig men vi får se! Sen pluggade jag lite till för att sedan åka och hämta bruksanvisningen som jag glömde igår... Svängde inom Ikea också påvägen hem. Sen blev det lite plugg och film för att sen åka till gymmet och körde ett pass. Imorgon är det tenta!

Smakprov

Ovido - Quiz & Flashcards