iborg

Alla inlägg under maj 2014

Av Ida - 29 maj 2014 19:43

Igår hade vi föreläsning till 12 och sen åkte jag hem, kollade en film och pluggade lite. På kvällen köpte jag med en glass och åkte hem till Sara. Hon var inte hemma med det var Svea, så vi mös och kollade matchen.
Imorse tog jag lite sovmorgon. Sen har jag pluggat hela dagen. Var på möte vid halv 5 och nu på kvällen har jag tagit det lite lugnt. Satte precis igång en film, men internetet laggar just nu, får hoppas filmen fungerar igen snart:)

Helt underbar!

Av Ida - 27 maj 2014 14:41

Helgen passerade och nu vecka har börjat. Helgen ägnades åt jobb på mångsbogård, skönt att få komma ut i verkligenheten lite. Lördagskvällen var jag bjuden till två i klassen, mysigt! Söndagen var det lite plugg på kvällen. Tack så jättemycket johanna för lånet av bilen??
Igår hade vi skola till lunch. Gick och växlade pengar, klippte mig och sen var det grill och lek på kåren.
Imorse var jag på spinning, skola till 12 och nu har vi laboration. Mycket väntetid!

Skitig!

Sällskap:)

Av Ida - 23 maj 2014 21:08

Veckan har gått fort! Igår hade vi spex och vilken succé det blev! Vi var på kåren i 18 timmar. Jag, Sara och några till från klassen lagade mat till närmare 80 personer. Couscoussallad och fläskytterfilé, gott! Spexet gick hur bra som helst, inga missar från oss! Jag gillar egentligen inte att stå på scen men gjorde det hela tre gånger igår! Sen var det släpp. Vi jobbade till kl 2, sen var sängen väldigt skön att komma till!
Skola 9.15-14 Fixade lite saker efter spex och skulle köra hem. Då ringde mäklaren från en av lägenheterna och sa att säljarna ville sälja den till mig! Så åkte och kollade på den med Sara men det var något som inte stämde. Kan inte riktigt sätta fingret på det men något i magen säger att det inte är rätt. Så hoppade av den. När jag kom em pluggade jag lite, höll på att somna så vilade 20 min och sen på det igen. Har suttit tills nästan precis och nu väntar jag på att sara ska höra av sig. Helgen blir det jobb!

Av Ida - 21 maj 2014 21:47

Denna kurs är absolut inte rolig, snarare riktigt svår.. Jag hänger inte med på föreläsningarna alls, tyvärr. Får ta några timmar till helgen och sen hela Kristi himmelsfärd till att förstå. Vi gick bara till 12 båda dagarna men har varit kvar i skolan och tränat på spex. Idag åkte vi dessutom och handlade till middagen imorgon. Var hemma runt halv 7, men behövde handla till mig själv också. Orkade inte plugga så lagade 8 matlådor spagetti och köttfärssås!:)
Dusch efter det och nu är det snart läggdags!

Hade suttit fint med en ostbricka!

Av Ida - 20 maj 2014 06:53

Igår hade vi föreläsning till 12 och minroskopiering till 15. Sen var det amöbaspexmöte till 17, måndagspub där det var pajtema, gott! Sen cyklade jag till ulleråker och gick på två visningar. Båda var väldigt fina, den ena lite bättre än den andra!:)
Sen var det dags för mitt första lopp (förutom kalvinknatet en gång). Vi var ett lag på 6 pers. Det var roligt! Regnade men det var bara skönt! Hade som mål att komma under 30min och klarade mig precis under 28, så är jättenöjd. Emma och Katta i laget kom under 25 min, sjukt grymt!!!

Av Ida - 18 maj 2014 15:16

Så, då var det söndag. Ny vecka framför oss igen. I fredags gick jag till 12, men usch vilken jobbig förmiddag det var! Skulle renskriva den direkt men hann inte.. På kvällen var jag, caroline, johanna, sara och Rasmus och åt på en italiensk restaurang. Sjukt gott!! Sen jobbade jag på kåren till lite i 3. Lördagen var lite seg på förmiddagen, försökte plugga men gick inte så bra.. Vi åt brunch på Norrlands nation och sen åkte jag vidare till johanna, lånade bilen och körde till Stockholm. Var hos farmor och farfar hela kvällen och sen till Barbara och sov där. Idag pluggade jag lite på förmiddagen, åkte till farmor, solade lite, åt lunch och nu sitter jag och tar igen mig. Snart blir det dags att bege sig norrut igen. Ikväll är det middag hos Sara, och Steffanie kommer också. Så mysigt?

Albin är lite hungrig..

Av Ida - 15 maj 2014 20:30

Gårdagen började med 5km löpning med Sara, halv 8 på morgonen. Duschade hos Sara och så pluggade vi till 11. Vi hade tenta vid 12. Både muntlig tentamen och skriftlig. Kändes faktiskt bra!:)
KV-möte efter det och sen grillmys i parken men klassen. Grillade korv och spelade brännboll, kul!
Idag började vi sista delkursen, immunologi. Hade spexmöte på eftermiddagen så var hemma lite över 4. Pluggade lite och sen iväg på box som jag precis kom hem ifrån!

Lydia och prabert!:)

Kanske börjar bli dags för oss att ta bort julen?!

Av Ida - 13 maj 2014 20:46

Söndagen passerade snabbt förbi. Först lite plugg, var på visning och sen till Sara för mer plugg!
Igår gick vi i skolan till 15 sen hem och börja ladda för bal. Tjejerna i Kv kom till mig (Peter är i Norge) så fixade vi oss här. Sara var så snäll och fixade mitt hår, jättebra blev det!

Sen var det en låg middag, till halv 12! Lite dans på det och så var jag hemma vid 1. Det var en trevlig kväll:)

Idag åkte jag till sara vid 9 och så pluggade vi till 16. Gick ut och sprang en kort runda, sjukt dålig kondition! Sen tog jag mig hem, åt, kollade lite serie och har pluggat lite till.
Imorgon är det tenta, både en muntlig och skriftlig. Börjar inte förrän vid 12 så tänkte sitta lite med det innan!

?

Mys med Svea:)

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards