iborg

Alla inlägg under januari 2015

Av Ida - 31 januari 2015 19:30

Körde Sara och Lydia till Arlanda igår, hämtade Svea och var hemma och pluggade. Var även ute och sprang nästan 6,5km. Svea löper så hon skrek hela natten.
Jobbat idag med grisarna vilket gick bra. Nu ligger jag i soffan och kollar film, blir en tidig kväll:)

Av Ida - 29 januari 2015 21:30

Fick tillbaka tentorna denna vecka och båda var godkända!
I måndags var det möte i skolan och sen boxning i stan. I tisdags gick vi i skolan och sen åkte vi till pizza hut och hälsade på Lydia när hon jobbade:)
Igår var det skola i två tommar(som hela denna veckan), lite träning och sen var det provmiddag till viltmiddagen. Testade på rökt älghjärta, jättegott!
Idag pluggade jag lite på morgonen, sen skola två timmar, hem och pluggade, lagade mat, tvättade och sen lite film. Imorgon ska jag köra Sara och Lydia till Arlanda och sen passa Svea i helgen. Lite jobb med grisarna blir det också. Och visstja, vi är lediga imorgon!:)

Av Ida - 24 januari 2015 15:01

Idag för jag inte mycket. Ligger i soffan, kollar lite serie, sover och bara njuter av att det bara är lördag. Imorgon ska jag vara lite mer effektiv tänkte jag. Igår var midvinterblotet och det var massor av Bollerupare där, sjukt kul! Alla var vikingar, åt allt med händerna och sen var det fullt ös!:)

Av Ida - 20 januari 2015 22:04

Vet inte när jag skrev senast. Tar det därför lite snabbt. I fredags efter skolan åkte jag till Stockholm. Jag och Rosalie åkte till Farsta och shoppade lite. Sen hade vi myskväll med Barbara, P-O och Nicke. På lördagen åkte vi till farmor på brunch. Och vilken brunch! Vi var för till ca 13, spelade kort och åt. Sen åkte jag tillbaka för att gå på 30 årsfest. Blev en lyckad fest, verkligen!
Söndagen var lite seg men skön. Målade en byrå och sen var jag och johanna och fikade hos George, för att sen skjussa johanna till Arlanda. Sen hade jag och sara myskväll med pizza och film på kvällen:)
Igår gick jag två timmar i skolan, gick på möte, klippte mig och handlade. Hann med att springa på morgonen samt träna boxning på kvällen. Idag hade vi föreläsning 8.15-10 Sen åkte vi till Tilde och firade hennes födelsedag. Sen åkte jag hem, pluggade lite, åkte på möte, tränade och lagade mat. Nu är det nämligen dags att ta tag i vikten! Köpte en viktväktarmatkasse med 5 olika rätter. Ska bli kul att testa på detta!:)

Av Ida - 13 januari 2015 21:23

Idag hade vi tenta i immunologi, kändes inte jättebra men borde gå ändå. Efter jag skrev klart gick jag till gymmet och sprang lite intervaller. Sen var det dags att plugga vidare på tentan som ska skrivas på fredag. Började lite lätt, var rätt trött. Får gå upp tidigare imorgon och plugga hela dagen. Idag slutade jag vid 18 att plugga och kollade på en film:)

Av Ida - 11 januari 2015 15:11

Fullpackad bil

Mamma som tapetserar

Av Ida - 11 januari 2015 14:49

Nu var det verkligen ett bra tag sen jag skrev här. Innan jul var jag mest bara trött på allt, kände inte riktigt för att skriva något då. Jag ville bara hem. Så kom dagen jag hade väntat på; jag lämnade rummet i stan med endast väskor och nerpackade föremål i kartonger, blev hämtad av Jacob med min bil och körd till flygplatsen. Jag och en klasskompis åkte dt tillsammans då vi skulle med samma plan och vi träffade även två andra vänner på flygplatsen, allt blir så mycket roligare då!

På lördagen var det dags för fest i Slimmingebygdegård med perikles. Asså, gud vad kul jag hade det där! Jag är så sjukt tacksam över alla underbara Bollerupsvänner som jag har där hemma, ni sprider sådan gläde! 

På måndagmorgon (läs typ natt) åkte jag, mamma och Maja till Kap verde för att fira jul och vara där en vecka. Det var en rikigt bra och välbehövlig semester. För er som inte vet var det ligger så kan man säga som så att vi mellanlandade på Teneriffa och sedan flög vi två timmar till. Vi kom till en av alla öar, som heter Boa vista. Det kändes som att det bara var vårt hotell på hela ön, vi såg liksom ingenting annat, varken från luften eller påväg från flygplatsen. 

Det fanns ingenting att göra på ön mer än att vara på hotellet. Detta passade oss utmärkt och vi kunde göra det vi var bäst på: sola, slappa och äta. Det var så skönt att bara kunna plöja igenom böcker, som inte hade med skolan att göra. Hade faktiskt inte med mig någonting alls i skolväg. Väderet var bra, lite molningt men det var skönt då det inte blev så varmt. Det var FANTASTISKA vågor och det var grymt kul att bada i dem. Maten var supergod, och ja, allt som allt är jag hur nöjd som helst! Tack mamma! 


Vi kom hem den 30 december och sedan var det dags för nyårsfest. Denna var ute i Gladsax och kan summera kvällen som mycket trevlig och bra, trots att jag inte är ett så stort fan av nyårsafton. Dagarna hemma gick i ett svep och den 3:e åkte jag och mamma upp till Uppsala. Vi gick på ikea och sedan sov vi hos Sara, tack Sara!


Dagen efter fixade vi lite på förmiddagen för att sedan åka till mäklaren och skriva på papperna på LÄGENHETEN som pappa köpt. Tack pappa! Det var med en härlig känsla jag kunde öppna dörren till mitt egna hem. Sedan drog vi igång med att fixa i lägenheten. Oj, vad vi (läs mamma) har grejat här! Det har monterats IKEAsaker, tapetserats, målats, satt upp tavlor, gardiner, rumsavdelare, tv mm mm. Vi höll på till ca 12 på kvällarna tom onsdag och sedan åkte mamma hem på torsdag när jag började skolan. Men SHIT vad fint det är nu. 

Det är en konstig men härlig känsla att känna "detta är mitt hem, här bor jag". Snart kommer dessutom Anton upp, har bokat hemresa så att jag kan ta hit honom om mindre än en månad. Då blir det ännu bättre, hoppas jag!


Nu är nog min paus i tentaplugget över. Har tenta på tisdag och fredag, tar en i taget så har inte börjat med den som är på fredag än, men det löser sig nog hoppas jag:)

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards