iborg

Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

God jul, gott nytt år osv

Av Ida - 11 januari 2015 14:49

Nu var det verkligen ett bra tag sen jag skrev här. Innan jul var jag mest bara trött på allt, kände inte riktigt för att skriva något då. Jag ville bara hem. Så kom dagen jag hade väntat på; jag lämnade rummet i stan med endast väskor och nerpackade föremål i kartonger, blev hämtad av Jacob med min bil och körd till flygplatsen. Jag och en klasskompis åkte dt tillsammans då vi skulle med samma plan och vi träffade även två andra vänner på flygplatsen, allt blir så mycket roligare då!

På lördagen var det dags för fest i Slimmingebygdegård med perikles. Asså, gud vad kul jag hade det där! Jag är så sjukt tacksam över alla underbara Bollerupsvänner som jag har där hemma, ni sprider sådan gläde!

På måndagmorgon (läs typ natt) åkte jag, mamma och Maja till Kap verde för att fira jul och vara där en vecka. Det var en rikigt bra och välbehövlig semester. För er som inte vet var det ligger så kan man säga som så att vi mellanlandade på Teneriffa och sedan flög vi två timmar till. Vi kom till en av alla öar, som heter Boa vista. Det kändes som att det bara var vårt hotell på hela ön, vi såg liksom ingenting annat, varken från luften eller påväg från flygplatsen.

Det fanns ingenting att göra på ön mer än att vara på hotellet. Detta passade oss utmärkt och vi kunde göra det vi var bäst på: sola, slappa och äta. Det var så skönt att bara kunna plöja igenom böcker, som inte hade med skolan att göra. Hade faktiskt inte med mig någonting alls i skolväg. Väderet var bra, lite molningt men det var skönt då det inte blev så varmt. Det var FANTASTISKA vågor och det var grymt kul att bada i dem. Maten var supergod, och ja, allt som allt är jag hur nöjd som helst! Tack mamma!

Vi kom hem den 30 december och sedan var det dags för nyårsfest. Denna var ute i Gladsax och kan summera kvällen som mycket trevlig och bra, trots att jag inte är ett så stort fan av nyårsafton. Dagarna hemma gick i ett svep och den 3:e åkte jag och mamma upp till Uppsala. Vi gick på ikea och sedan sov vi hos Sara, tack Sara!

Dagen efter fixade vi lite på förmiddagen för att sedan åka till mäklaren och skriva på papperna på LÄGENHETEN som pappa köpt. Tack pappa! Det var med en härlig känsla jag kunde öppna dörren till mitt egna hem. Sedan drog vi igång med att fixa i lägenheten. Oj, vad vi (läs mamma) har grejat här! Det har monterats IKEAsaker, tapetserats, målats, satt upp tavlor, gardiner, rumsavdelare, tv mm mm. Vi höll på till ca 12 på kvällarna tom onsdag och sedan åkte mamma hem på torsdag när jag började skolan. Men SHIT vad fint det är nu.

Det är en konstig men härlig känsla att känna "detta är mitt hem, här bor jag". Snart kommer dessutom Anton upp, har bokat hemresa så att jag kan ta hit honom om mindre än en månad. Då blir det ännu bättre, hoppas jag!

Nu är nog min paus i tentaplugget över. Har tenta på tisdag och fredag, tar en i taget så har inte börjat med den som är på fredag än, men det löser sig nog hoppas jag:)

Åsa

11 januari 2015 15:17

Härlig läsning! Hade varit kul att se bilder från din första egna lägenhet.
Kram från Åsa

Ida

11 januari 2015 15:36

Hahah. Skrev på datan så kunde inte lägga in bilder. Men skickar till dig på fb så kan du se allt som finns på 47 kvm!;)

Åsa

11 januari 2015 15:19

De kom ju nu, bilderna. Typ en minut efter jag skrev här. Hihi.