iborg

Direktlänk till inlägg 14 februari 2019

Sydney

Av Ida - 14 februari 2019 10:40

Igår lämnade vi vackra Fiji och landade i Sydney. Det är en behaglig värme här, inte lika fuktig som på Fiji.
Vi åkte till vårt Hostel som ligger i kvarteret ?the Rocks? som är de äldsta kvarteren i Sydney med massor av pubar. Vi ska bo i ett gemensamt 4bäddsrum men endast tjejer iaf. Vi gick direkt och åt pizza med kängero, supergott! Sen gick vi över harbour bridge och strosade omkring lite innan vi åt en god middag på en takterass med utsikt över operahuset!
Imorse åt vi frukost på panncakes on the rocks, riktig brakfrukost (kalorier för en månad). Sen var vi turister deluxe, var vid operahuset och åkte sån jump on/off genom hela staden. Vi åkte och åt en god lunch på fiskmarknaden och sen avslutade vi med öl och pommes på en bar vid operahuset. Glad alla hjärtans dag!

Gårdagens kvällsmat

Mamma

15 februari 2019 06:16

Vilken mat! Pokebowl, pancakes o så friterade guppies! Mums😋😋
Dessutom bra bubbel därtill!
Verkar vara en bra stad att turista i!