iborg

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ida - 31 augusti 2014 21:54

Dagen började tidigt med jobb. Det var grisningshelg så fullt upp. Jag slutade vid lunch vilket var skönt. Då kunde jag åka hem, äta lunch, packa upp, åka och handla och sen hämta cykeln för att sedan ta mig till Sara. Jag, Sara och Ellen stod för matlagning till 16 hungriga sektmedlemmar. De nya amöborna var trevliga, vi åt och pratade lite. Det var mest tips, men mysigt att träffa alla igen. Det var ju ändå tre månader sen!
Nu känns det ändå skönt; allt är där det ska, mat finns i kyl och frys. Nu kan skolan börja!

Fina Lydia!

Har ändå sorterat ut dels hemifrån men även här genom att lägga undan vinterskor...

Av Ida - 30 augusti 2014 22:39

Ligger nu i min säng uppe i Uppsala. Tänkte att det var dags att börja blogga igen nu när jag väl kommit upp. Jag har ju faktiskt varit här i sommar också, men det räknas inte riktigt.
Idag körde jag vid halv 9, med min nya bil som vi fick av vår snälla mamma! Den gick hur bra som helst! Pausade några gånger påvägen då jag körde helt själv. Det gick i alla fall bättre än väntat. Stannade till i Stockholm hos farmor och blev bjuden på en "sen lunch" som bestod av mozzarellasallad till förrätt, potatisgratäng med kyckling och fruktsallad, äppelkaka och annan kaka till efterrätt. Rosalie, Tessan, lilla Allie, Barbara och P-O kom också förbi. Alltid lika trevligt att vara där. Sen var det sista timmen upp. Bar upp alla saker och sen behövde jag gå till sara för att hämta cykeln, som det var punktering på. Så in med den på lagning och fixade en ny korg också.
Sara skjussade mig till Ellen där vi hade möte om hur veckan med de nya amöborna skulle gå till. Kul att träffa alla igen efter sommaren! Vi var där någon timme och sen började jag packa upp lite efter 22, men orkade inte så länge. Ska upp tidigt imorgon och jobba med grisarna, fast bara fram till lunch som tur är. Ska försöka vara lite bättre denna termin på att skriva:)

Känns stökigt just nu..

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards