iborg

Alla inlägg under mars 2014

Av Ida - 31 mars 2014 21:29

I lördags jobbade jag. Det var grisningshelg och en sugga hade öppnar grinen och grisat ner i kulverten. Inte det roligaste man kunde se kl 7 på morgonen... Men efter en tid fick jag upp 19 friska, men hungriga små kultingar. Lite senare hittade jag en sugga som fastnat under några brädor och riktigt kilat in sig. Jag ringde till systern till bröderna som har gården, då den ena var på semester och den andra jobbade på annan ort. Systern är veterinär och hon kom och hjälte mig. Suggan mådde inte så bra, men får hoppas att hon blir bättre! Efter lite oflyt på morgonen så gick det bättre senare. När jag kom hem från jobb gick jag ut och sprang en runda. Var rätt trött i kroppen så det gick inte så snabbt. Efter springturen körde jag och handlade, lånade Saras bil till detta. Väldigt skönt att slippa cykla med en massa mat!! Sen körde jag till Saras lägenhet och började laga mat. Det blev tacos och Sara kom tillbaka från stallet nästan lagom tills maten var klar. Vi kollade på delivery man, mysig film!

Sen var det ju det här med klockan... Ställer mest till med besvär tycker jag, speciellt när man inte vet om mobilen ställer om sig själv och man ska jobba. Ställde klockan en timme tidigare men såg att den ställt om sig så kunde sova lite till. Upp och jobba. Det gick mycket bättre igår att jobba. Fick tom kastrera lite, bra inför anatomitentan;) Veterinär-systern hade varit gullig och bakat kaka till mig, gott! När jag slutade körde jag hem och duschade. Sen körde jag och hämtade Sara så körde vi och köpte ett par stolar till hennes balkong, superbra blev det!
Sen cyklade jag hem, lagade fyllda paprikor och pluggade lite(ytterst lite).

Imorse gick jag upp tidigare och fick pluggat lite. Vi hade föreläsning 9-11 och dissektion hela eftermiddagen. Vid halv 3 började vi känna oss väldigt färdiga, man orkar inte att stå hur länge som helst. Vid 3 cyklade vi därifrån och hem för att byta om. Till gymmet och körde träna med instruktör, svettigt. Hem för att äta och pluggade lite nu på kvällskvisten. Tänkte kolla lite djursjukhuset nu och sen SOVA:)

Nöjda med mat efter äventyr i kulvert!:)

Av Ida - 29 mars 2014 06:04

God morgon!
Sitter och äter lite frukost. I torsdags började vi ny delkurs och igår började vi med dissektionerna. Det blev inte så mycket att studera utan vi skulle mest ta bort all päls så att vi kan titta på musklerna ordentligt. Det tog sin tid och alla var trötta efter en vecka med tentaplugg och tenta. Vid halv 1 var min grupp klar så jag cyklade hem. När jag kom hem var jag grymt hungrig så tog en låda från frysen. Sen började jag att skriva lite om musklerna på datorn men insåg snabbt att jag höll på att somna.. Så tog en halvtimme och vilade lite. Sen pluggade jag en liten stund till för att sen gå på boxningen. Precis när den var klar så hade Gabby kommit fram till centralen. Så cyklade och hämtade henne!:) vi gick hem till mig och så bokade vi bil till resan och fixade med visum. Skönt att ha det fixat! Nu ska vi bara boka lite hotell till de första nätterna.
Så mysigt att ha Gabby här uppe! Vi gick till ett café senare på kvällen. Gabby hade ätit buffé till lunch och var inte särskilt hungrig. Så jag tog en skagenchibbatta och så delade vi på en grymt god morotskaka. Vid nio tog Gabby tåget tillbaka till Stockholm och jag cyklade till Sara. Skulle hämta bilen men fastnade till welcome to sweden, roligt tycker vi! Vid 10 tog jag bilen, som sara är så snäll och lånar ut och körde hem och la mig.
Nu sitter jag som sagt med frukost och ska snart bege mig till mångsbogård för lite arbete denna helg!

Av Ida - 27 mars 2014 20:55

Klockan är inte ens 9 och jag håller på att somna.. Imorse började vi vår nya delkurs, rörelseapparaten. Efter genomgångar under dagen har jag nu förstått att vi ska lära oss alla hundens muskler, på 4 veckor. Varav 2 är påsklov. Det känns som att det kommer vara en intensiv tid fram till påsk och att man ska försöka vara så aktiv som möjligt medans man är i skolan. Vi gick till 3 och sen hade vi ett möte i amöbaspexgruppen. Meningen är att vi amöbor ska ha ett spex för lärare och äldrekursare om det gångna året. Jag, Sara och Lovisa ska stå för maten. Sen ska jag jobba som KV på kvällen så slipper vi betala så mycket. Vi är ju typ 6-7 KVare i vår klass så det blir ju superbra! Efter mötet var det en "tipsrunda" på asis. Där var det lite nummer utsatta på skelettdelar osv. Känns jobbigt när man vet att man kunnat det mesta för 7 månader sen men nu kommer man inte ens ihåg vad revben heter på latin... Blir att försöka repetera i helgen kanske. Ska jobba så får se vad som hinns med.

Vi slutade vid lite i 5, cyklade hem och åt. Kvart över 6 cyklade jag till Sara och så sprang vi en runda. Nästan 6 km på 35 min. Alltid något!:) känns lite jobbigt, men det ska bli bättre!
När jag kom hem var jag rätt trött. Gick och duschade och sen pluggade lite. Jag sammanfattade dagens korta föreläsning. Tänkte gå upp tidigare imorgon och skriva lite från den senare.

Såhär kul tyckte vi det var i september..

Av Ida - 26 mars 2014 18:24

Så. Då var tentan skriven, kändes ändå helt okej. Igår efter mötet med Kv så gick jag och Sara och sprang 5,6 km. Efter detta hade vi en mysig kväll hos Sara, Lovisa kom också över. Vi gjorde våfflor och pluggade lite lätt. Imorse skrev jag som sagt tenta, bara 28 dagar till nösta(tror det var någon som skrev det på Facebook).
När jag kom hem åt jag lite och sen kollade jag på ryttareliten. Sara kom och hämtade mig halv 4 så körde vi till ett stall där Sara provred en häst som medryttare. Så mysigt att åka till ett stall! Det bästa på hela besöket var en minigris som heter Pluto. Han kunde både snurra runt, sitt och tass. Sååååå söt! Jag vill ha en sån när jag bor på gård i framtiden!:)

[Bild]

Av Ida - 24 mars 2014 19:51

Hej, hallå, god kväll!

Sitter för en gångs skull och bloggar vid datorn, sjukt skönt ju. Min mobil har segat ihop totalt, måste nog ta och uppdatera den någon dag. Någon dag är för övrigt ett vädligt bra ord, som jag börjat använda mig av ganska mycket sen jag flyttade upp hit. 

Med mina förra jobb fanns inte riktigt någon dag. Jag menar, jag kunde ju inte bara kastrara den grisan någon dag, det behövdes göras just DEN dagen. Samma gällde hästarna, de skulle också göras just den dagen, annars blev det fel. Men nu... Alltså, det vi gick igeom för en månad sen, som man tänkte "det här ska jag lära mig direkt så att det är lättare sen", sitter jag med nu. Ändå tycker jag inte att jag har planerat min tid dåligt. Med tror att det är lite det som är skillnaden, och jag gillar nog jobblivet bättre. Men har 5 år kvar, så hinner kanske lära mig det här också!

Nog om detta, fingrarna bara flög över tangentbordet. 


Idag vaknade jag lite i 7, åt frukost och tyckte att livet var härligt. Kunde sitta i min ensamhet i köket, kolla å paddan osv. Fram till andra tuggan. Då kommer min hyresvärd in, och den sköna känslan är som bortblåst. Det var bara att slänga i sig maten och sen gick han iväg.. Slår aldrig fel, vi blir alltid klara typ samtidigt. Efter frukosten började jag faktiskt laga mat. Tycker bättre om att laga maten på morgonen, vet inte riktigt varför. Men kunde då i lugn och ro förbereda en pasta/kyckling/broccoli/svampgratäng med mangochutneysås, bacon och ost på toppen. Ställde in den i ungen och där fick den stå tills det var dags för lunch. 

Jag passade även på att slinka ner i tvättstugan och köra några maskiner. Sen satte jag mig och pluggade urogenitalia(stavning?!) fram till lunch, åt och fortsatte med UG till typ halv 3. Då gick jag raskt över till digestion (snabba vändningar här i huset). Satt med det till 16 och sen var det dags för gymmet. Då jag nu har tryckt i min 300 g choklad på 2 dagar hade jag lite dåligt samvete... Men hade faktiskt bokat detta pass redan förra veckan. Körde TMI, träna med instruktör, sjukt jobbigt.


När jag kom hem blev det lite fil och musli, sen dags för fotöljen igen. Har fortfarande en timme kvar kan jag tänka mig. Blev en ordenlig paus. 


DESSUTOM (förlåt för att det kommer så sent) fyller min kära pappa år idag! GRATTIS till honom. Ringde imorse och kan inte förstå hur han orkar med det han håller på med. Pappa körde hela vägen från Italien själv i bilen, typ nonstop! Jag skulle döö. Och nu är han hemma efter X antal veckor i Italien, som antagligen dolimiternas äldsta (och framförallt bästa) skidguide. Strongt tycker jag! Antagligen är han alldeles svart i ansiktet också, fuskigt. 


Nej hörrre ni, nu ska jag tillbaka till mina papper!     

 

Av Ida - 23 mars 2014 20:00

Idag satte jag mig och pluggade vid 8. Satt till 12, åt fil och ägg på knäckebröd. Sen satte jag mig igen till 4. Fick så ont på fingret av pennan men kom på att det kanske kunde hjälpa med plåster, och det gjorde det!:) sen gick jag och handlade lite, skulle laga mat.. Efter det sprang jag 30 min, hann 5.4 km så ändå nöjd för att inte ha sprungit på länge. Tog det väldigt lugnt. Jag sprang inom Emma och sa hej. Vips var klockan lite över 6 och jag orkade inte ställa mig och laga mat. Blev fil, ägg och knäckebröd. Tur att jag tycker det är gott!:)
Sen satte jag mig igen och nu är klockan 8. Jag har en föreläsning kvar, sen har jag gått igenom ALLA sen den 11 februari på 2 dagar, ändå nöjd! Imorgon ska jag sitta och trycka in det. Får hoppas jag blir klar innan 9, så kan jag hoppa i duschen och sen kolla på något mysigt, typ ponnyakuten!

:(

Av Ida - 22 mars 2014 21:27

Igår hade jag tenta. Det kändes bra och på eftermiddagen fick vi resultatet: 19/20, så är väldigt nöjd!
Jag pluggade på eftermiddagen och sen åkte vi till Stockholm. Jag lämnade Sara på bowling, de hade avslutning på bandyn. Sen åkte jag till farmor och farfar, fick god mat och trevligt sällskap. Jag åkte därifrån och skulle hämta Sara igen. Fy för Stockholmstrafiken! Höll på att få lätt psykbryt. De gräver ju överallt, svårt när gpsen vill att jag ska göra på ett håll, men så är det avstängt. Tillsist kom jag fram så körde vi till Arlanda och hämtade Saras syster och hennes kompis. Vi kom hem sent, närmare midnatt. Imorse vaknade jag först vid 6 men somnade om till 8, skönt! Jag åt frukost och satte mig och pluggade. Vid 11 gick jag ut och sprang, första gången på detta året. Sprang ca 3,5 km och kändes ganska bra ändå.

När jag kom hem åt jag lite och sen ringde Gabby. Och vi bokade en RESA!!! Vi fick äntligen tummarna loss och köpte flygbiljetter till LA den 7 juni och hem från Vegas den 25 juni. Så kul!! Längtar redan!
Jag pluggade lite till och sen åkte jag till Sara. Nu har vi ätit bakad potatis och degar i soffan i one peace, skönt!:)

Pluggade på gamla tentor, föreläsningar mm:)

Av Ida - 20 mars 2014 21:13

Idag gick jag upp vid 6 för att hinna läsa lite innan skolan. Sen möttes vi upp vid 8 och cyklade till skolan i snö och slask. Vi mikroskoperade någon timme och gick på en genomgång. Sen satt jag ett halvtimme till, efter det åkte jag hem. Åt lunch och satte mig och kollade galma tentor. Tänkte göra det imorgon också, efter tentan. Sen är det bara att kötta järnet i helgen, det här ska gå bra!
Imorgon är det mikroskopeingstenta. Vi får 20 preparat och ska identifiera dem, kan gå hur som helst verkligen. Men men. Ikväll var jag på boxning. Slogs med instruktören, blev extra jobbigt! Nu ska jag vila upp mig inför imorgon!:)

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards