iborg

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Ida - 17 mars 2014 19:40

Så störigt! Jag hade börjat skriva innan idag när jag väntade på Sara, och nu var allt borta. Nåväl, bara till att börja om!
I fredags hade vi gruppövning med den hemliga lådan nummer 2. Då satt vi och gissade vad de 18 preparaten var för något. Tyckte ändå att det gick bra! Efter lunch dissekerade vi en höna. Det var fräckt! De liknar ju inte däggdjuren precis! Vid två var det dags att samla truppen för en färd mot Skåne. Jag började köra och gasade på bra. Men när vi kom till ödeshög blev det skitväder och började regna. Stackars johanna fick köra därifrån till Helsingborg.
Jag släppte av tre i Lund och en med tre råttor i Vellinge. Sen var jag hemma 22.30
Anton blev så glad att han skrev, haha. Det var nästan direkt i säng.
På lördagen fick jag inte riktigt den sovmorgon som jag önskat. Vaknade runt 7... Åt en god frukost som mamma handlat in. Vet inte riktigt vad vi gjorde sen men gick en runda med hundarna. Och såklart började det hagla och vräka ner. När vi kom hem pluggade jag lite och sen var det lunch. Efter lunchen gick jag och mamma ut i solen och sov middag, hur skönt som helst!
Vi åkte sen och fikade hos mormor och morfar. Åsa och småkusinerna var där, mysigt! Sen var det bara hem och fixa till sig. Maja och hennes kompisar hade en fest. Och vilken fest det blev då! Grym! De fick en ponny, som heter Peppar och är jättesöt:)
Vi kom hem lite i 4 på söndagen och inte kunde jag sova längre än till halv 8. Förstår inte varför!
Jag och mamma kollade boktjuven på morgonen, mycket bra film. Sen kom Tilde ner och vi spelade kort. Vid ett åkte vi till mormor och morfar för att äta spagetti och köttfärssås, världens bästa!
Efter maten var vi alla väldigt trötta så vi åkte hem efter kaffet och vilade lite på soffan. Sen var det dags att packa lite, kolla hästhoppning och en film. Jag somnade stup i kvarten. Maja åkte till Bollerup och vi andra gick och la oss tidigt.
Imorse ringde klockan vid 6. Vi åkte hemifrån vid 7 och 10.15 satt jag på föreläsning. Sara var så snäll och hämtade mig på Arlanda:)
Vi hade föreläsning till 12, sen satt vi kvar til lite över tre med våra kära mikroskop. Sen testade jag och sara på tmi, träna med instruktör. Sjukt jobbigt var det, men kul!
Nu sitter jag och sammanställer dagens föreläsning. Tenta på fredag och nästa onsdag, bara att KÖTTA!

Tema huvudbonad!

Isaks peppar:)

En slagen festfixare...och Anton!

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards