iborg

Början på helgen

Av Ida - 29 mars 2014 06:04

God morgon!
Sitter och äter lite frukost. I torsdags började vi ny delkurs och igår började vi med dissektionerna. Det blev inte så mycket att studera utan vi skulle mest ta bort all päls så att vi kan titta på musklerna ordentligt. Det tog sin tid och alla var trötta efter en vecka med tentaplugg och tenta. Vid halv 1 var min grupp klar så jag cyklade hem. När jag kom hem var jag grymt hungrig så tog en låda från frysen. Sen började jag att skriva lite om musklerna på datorn men insåg snabbt att jag höll på att somna.. Så tog en halvtimme och vilade lite. Sen pluggade jag en liten stund till för att sen gå på boxningen. Precis när den var klar så hade Gabby kommit fram till centralen. Så cyklade och hämtade henne!:) vi gick hem till mig och så bokade vi bil till resan och fixade med visum. Skönt att ha det fixat! Nu ska vi bara boka lite hotell till de första nätterna.
Så mysigt att ha Gabby här uppe! Vi gick till ett café senare på kvällen. Gabby hade ätit buffé till lunch och var inte särskilt hungrig. Så jag tog en skagenchibbatta och så delade vi på en grymt god morotskaka. Vid nio tog Gabby tåget tillbaka till Stockholm och jag cyklade till Sara. Skulle hämta bilen men fastnade till welcome to sweden, roligt tycker vi! Vid 10 tog jag bilen, som sara är så snäll och lånar ut och körde hem och la mig.
Nu sitter jag som sagt med frukost och ska snart bege mig till mångsbogård för lite arbete denna helg!

Mormor

30 mars 2014 19:25

Det är alltid lika roligt att läsa din blogg. Jag är inte lika duktig på att kommentera. Jag är bättre på att laga balklänningar. Majas var också jättesnygg.

30 mars 2014 19:44

Haha tack så jättemycket

Mamma

30 mars 2014 19:58

Ja, nu hänger din balklänning redo att användas.
Snart är du hemma igen. Skönt! Anton saknar dig!

30 mars 2014 20:13

Ska bli skönt att komma hem!:)

Morfar

31 mars 2014 08:01

Godmorgon gulleida!

Sitter här på morgonen med kaffe och macka, ganska trött i kroppen, bytande ju hjul på din mammas bil igår, ganska tungt, isynnerhet med tanke på mitt ena knä :-)' skall ut och jobba på golfbanan om en stund, lägga plattor och lite annat. Ser att stället du jobbat på i helgen heter Mångsbogård, då är det väl där som Vasaloppet har ett av sina stopp??? Ha nu en riktigt bra dag, puss på dig
Morfar

31 mars 2014 10:16

Vad gott det låter! Själv är jag på föreläsning, har paus och äter banan. Snällt av dig att hjälpa mamma med däcken!:) det hette något med mångsbodarna, men det är likt! Vasaloppet går ju inte häromkring:) vad försiktig med knäet på golfbanan! Kram