iborg

Direktlänk till inlägg 27 september 2015

En bal på slottet

Av Ida - 27 september 2015 12:35

så nu sitter jag på tåget hem igen. Vi åkte tidigare än vad jag trodde och mitt tåg skulle egentligen gå vid 14 men det fanns ett likadant vid 12 så jag frågade om det fanns platser kvar, och det gjorde det!:) förhoppningsvis kan jag göra liknande till Uppsala från Stockholm.
I fredags kom vi till Kvarn, som är en av försvarsmaktensanläggningar i Sverige. Det var ca 4 mil utanför Linköping, mitt ute i ingenstans. Högborg gick i skola här 11 månader så det var hans klasskompisar härifrån som var med. Högborg och 4 andra är numera i Halmstad med luftvapnet. Dessa, med deras respektive hämtade mig i Linköping och de är mest de vi hängt med hela helgen, jättetrevliga!
När vi kom fram på fredagen hade vi först valsträning, sen packade vi upp för att sedan få smörgåstårta och öl, mkt gott!!
På lördagen var det brunch vid 10, sen fick vi respektive testa på att skjuta på måltavlor på 50 m, häftigt!
Efter det sminkade vi tjejer oss, sen var det hårfrisörstudenter som fixade våra hår. Vi skulle egentligen åkt vid 17 men det var missförstånd så vi kom iväg en timme senare vilket tyvärr gjorde att vi inte hann fotograferas så mycket på slottet. Javisstja, vi var på Vadstena slott, sjukt fint!
Sen var det en lång middag med tal, men maten var god iaf. Kantarellsås med fläsk, kalvfile med potatisbakelser, citroncheesecake! Det var skönt tyckte jag att vi inte fick någon snaps utan på hela kvällen var det: fördrink, ett glas vitt, ett rött, dessertvin och kaffe. Sen tog jag bara en öl efteråt. Så på så många timmar var det väldigt utspritt och jag mår bra idag;)
Balen slutade 2 och vi var hemma vid 3, lagom. Jag vaknade i och för sig vid 7 så pluggade lite och kunde sen somna om:)
Hoppas på att det blev någon bra bild här iaf!

Hinderbana ute i skogen, testade och det var sjukt jobbigt!

Rejäla smällar blev det!

Cool eldshow innan dansen!:)

 
 
Ingen bild

Mamma

27 september 2015 20:22

Vad stiliga ni var! Håret blev ju jättebra!
Upplevelse för livet.

 
Ingen bild

Maggan

27 september 2015 21:22

Så vacker du är, fina Ida! ❤️

Ida

28 september 2015 07:20

Åh tack så mycket marlen!??

 
Ingen bild

Morfar

28 september 2015 14:00

Vad fina ni är och vilka häftiga foton, en tillställning som inte glöms bort. Ha det bra gulleida......

 
Ingen bild

Laila

28 september 2015 22:01

Så fin du var och håret jätte snyggt. Vilken upplevelse 🌞

Ida

28 september 2015 22:21

Tack så jättemycket Laila! Kul du läser!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Ovido - Quiz & Flashcards