iborg

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Ida - 5 december 2013 21:41

Oj oj oj vilken extrem skitdag det har varit idag. Gick upp tidigt för att kunna bli färdig med gårdagens föreläsning och jag hann faktiskt bli klar! Vi började kl 10-12. När jag cyklade hem snöande det väldigt mycket! Blötsnö!! Så blev totalt dränkt. Kom hem, slängde i mig lunch. Tänkte nämligen att de ev skulle ställa in TÅGEN så tyckte det var smart att hinna även om jag skulle behöva ta buss. När jag kommer fram på Arlanda står det att flyget är inställt. Det enda av alla!! Så stod i en lång kö hos SAS och efter många om och men blev jag ombokad till 20.45 Mitt i kön kom Jens fram. Jag hade inte träffat honom på länge så det var kul. Och han skulle på samma plan som jag! Så vi gick och åt och pluggade lite. Sen sa dom att vi kunde åka buss så då gick vi till bussen. Men eftersom vårt plan inte officiellt var inställt fick vi inte åka med bussen. Så fick vänta igen, nytt hopp! Vi fick åka buss! In med väskorna i bussen och skulle bara hoppa på, men dom hade tydligen räknat fel så det fanns bara en plats kvar. Ut med väskorna igen.

Men samtidigt som vi blev ombokade till 20.45 så bokade de även smart nog en plats till 8.10 med. Så det planet hoppas vi går. Det fanns fler bussar att ta inatt men jag vågar inte. Jag menar, är allt inställt i typ hela landet, hur säkert är det då att sätta sig på en buss i 9 timmar mitt i natten. Nej så det gjorde vi bara inte.

Så nu ligger vi här i en våningssäng på ett vandrarhem på Arlanda. I och med att vi är två så blev det lika dyrt som att åka fram och tillbaka till Uppsala. Så det fick bli så. Nu hoppas vi på bättre tider!

God natt!

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards