iborg

Alla inlägg under december 2013

Av Ida - 13 december 2013 21:02

Idag var det segt att gå upp. Hade basgruppsmöte mellan 8-11, vi börjar dock bli lite oseriösa nu när kursen snart är slut, skäms på oss. Vi hade sen uppföljning mellan 13-15 och då kom treorna och lussade för oss och bjöd på fika. Supermysigt och kul eftersom de skrivit om alla låtar till internskämt osv:) efter åkte vi till Sara, hämtade bilen, körde till ultuna och hjälpte till att duka och dekorera inför morgondagens festligheter! Återbjudning imorgon!!!! Ska bli sjukt kul!
Men först är det jobb som gäller, hela helgen. Är grisningshelg så det lär vara och göra.
Nu är jag hos sara, ätit och kollar TV:)

Av Ida - 11 december 2013 22:05

God kväll!
Idag var vi lediga, skönt! Jag gick upp vid 7 ändå och började plugga mellan 8-9.30 Sen mötte jag upp Emma, Katarina och Elin från klassen och så var vi och klättrade. Jag har aldrig gjort det innan, sjukt svårt! Man behöver verkligen ha rätt teknik, vara stark och smidig=inte direkt något som passar in på mig. Jag fick även ont i fingrarna. Men kom upp iaf på vissa ställen!:)
Sen åkte jag hem och gjorde en fläskpannkaka till lunch och passade på att göra en paj också. Det är väldigt lätt att frysa in. Men har ju inte så mycket utrustning i köket så fick göra degen i en glassförpacking vilket var lite krångligt.

Efter lunch pluggade jag lite till. Satt till lite i 6 och cyklade sen till mataffären träffade Emma. Sara skulle bjuda på kvällsmat och vi skulle ha med oss ingredienser till varsitt julgodis, mys!

Jag är ju världens sämsta på att baka. Detta var första gången jag gjorde lussebullar, hej, jag är 21år. Men någon gång ska vara den första och det var det idag. Sara gjorde en sjukt god rotfruktsgryta typ och Emma bakade Rocky roads tror jag de hette, goda var de iaf! Vi hade verkligen hur mysigt som helst och lussebullarna blev supergoda! Jag är så tacksam att jag hittat så bra vänner här uppe, vet inte vad jag skulle gjort utan dom!?

Emma gör sig redo.

Nöjd! Det ser lättare ut än vad det är!

[Bild]

Fina!:)

Av Ida - 9 december 2013 21:42

Igår gick jag upp vid 6 och körde till jobb. Det gick ändå helt okej tycker jag. Visst, jag fick ringa och fråga saker några gånger men med tanke på att jag bara varit där två gånger så var det ändå bra. Nästa gång kanske jag bara behöver ringa fem gånger ;)

När jag skulle lägga mig igår hade jag ont i hela kroppen, framförallt ryggen. Kom på att jag har spänt mig när jag gick ute för att inte halka. Jag har inte heller blivit av med förskylningen helt, är lite sådär halv seg och krasslig. Därför blir det ingen träning, saknar dessutom motivation. Får ta tag i det igen efter jul och när tentan är skriven tänkte jag.

Skolan då. Ja, den går segt. Håller inte på med det roligaste förtillfället. Men har bara en vecka kvar av metabolismen och sen en vecka med genetik. När det är gjort är kursen klar. Eller ja, sen ska det bara tryckas in alltihop.
Imorgon börjar vi vid 9, så tänkte faktiskt ta en välbehövlig sovmorgon!:)

Såhär mysigt har Sara på sin innegård! :)

Av Ida - 8 december 2013 03:51

Har inte varit på humör för att skriva efter att jag inte kom hem. Så himla tråkigt. Ville bara dra täcket över huvudet och vakna på julafton.

Jag sitter i bilen just nu och väntat på att sara och hennes kompisar så komma från festen. Blev chaufför istället, frivilligt. Får nämligen låna bilen nu på morgonen för att köra till jobb. Chefen från gården skickade ett sms i fredags eftersom helgens djurskötare blev sjuk så jag tänkte att jag lika bra kan jobba en av dagarna. Och det blev idag, om några timmar.får hoppas att de kommer snart, så hinner jag sova en timme till, förhoppningsvis:)

Av Ida - 6 december 2013 08:24

Fick hoppa av planet igen!

Av Ida - 6 december 2013 08:05

Sitter på planet nu! De sa att de ska starta här, flyga till Malmö och se om de kan landa.. Annars så kommer de vända! Så får se om jag kommer hem eller inte!

Av Ida - 5 december 2013 21:41

Oj oj oj vilken extrem skitdag det har varit idag. Gick upp tidigt för att kunna bli färdig med gårdagens föreläsning och jag hann faktiskt bli klar! Vi började kl 10-12. När jag cyklade hem snöande det väldigt mycket! Blötsnö!! Så blev totalt dränkt. Kom hem, slängde i mig lunch. Tänkte nämligen att de ev skulle ställa in TÅGEN så tyckte det var smart att hinna även om jag skulle behöva ta buss. När jag kommer fram på Arlanda står det att flyget är inställt. Det enda av alla!! Så stod i en lång kö hos SAS och efter många om och men blev jag ombokad till 20.45 Mitt i kön kom Jens fram. Jag hade inte träffat honom på länge så det var kul. Och han skulle på samma plan som jag! Så vi gick och åt och pluggade lite. Sen sa dom att vi kunde åka buss så då gick vi till bussen. Men eftersom vårt plan inte officiellt var inställt fick vi inte åka med bussen. Så fick vänta igen, nytt hopp! Vi fick åka buss! In med väskorna i bussen och skulle bara hoppa på, men dom hade tydligen räknat fel så det fanns bara en plats kvar. Ut med väskorna igen.

Men samtidigt som vi blev ombokade till 20.45 så bokade de även smart nog en plats till 8.10 med. Så det planet hoppas vi går. Det fanns fler bussar att ta inatt men jag vågar inte. Jag menar, är allt inställt i typ hela landet, hur säkert är det då att sätta sig på en buss i 9 timmar mitt i natten. Nej så det gjorde vi bara inte.

Så nu ligger vi här i en våningssäng på ett vandrarhem på Arlanda. I och med att vi är två så blev det lika dyrt som att åka fram och tillbaka till Uppsala. Så det fick bli så. Nu hoppas vi på bättre tider!

God natt!

Av Ida - 4 december 2013 22:08

Idag:
föreläsnig10-12.
Tentautlämning+genomgång 13-14. (Blev godkänd på den tredje tentan också!)
Årsmöte på VMF 15-18 ( är nu barpersonal!)
Pluggade en liten stund och har pratat med Gabby en lång stund, saknar henne hur mycket som helst!?

Haha, har nog aldrig varit så nära en gräns till icke godkänt. Men klarade mig iaf!:)

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!