iborg

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Ida - 13 januari 2014 22:32

Då var det kväll igen!
Imorse stod termometern på minus 11 grader!!!!! Svinkallt ju!
Jag körde från Stockholm till lägenheten igårkväll efter en mysig middag med kusinerna, Barbara och P-O. Lite läskigt var det att köra eftersom det blåste rätt mycket och snön åkte då över körbanan. Det var även flera olyckor södergående.

Det var skönt att köra bil ut till skolan, parkera hos johanna och sen cyklade vi tillsammans till skolan. Vi började 9.15 och det ska vi göra nästan varje dag, skönt! Första timmen var mest info om kursen, känns som en rolig kurs ändå. Och intressant!
Sedan hade vi 4 timmars föreläsning, med lunchpaus, som handlade om nervsystemet. Förstod ändå det mesta, så det var ju också ett plus! Sedan hade vi lite till info och sen fick vi en låda med histologipreparat utdelade. Vi slutade lite över 4. Det kommer bli flera långa dagar nu i vår men denna veckan är lite lugnare. Vi kommer ha en tenta i månaden framöver så de lär ju bli lite mindre iaf!:)

Vi cyklade hem och fy tusan vad kallt det var! Imorgon blir det långkalsonger. När jag kom hem åt jag lite och satte mig sen och började renskriva. Halv 8 gav jag upp och gick till gymmet. Där var Sara och det var dags för 90min box.
Nytt pass, vet inte om det var jobbigare eller jag som har sjukt dålig kondition och är svag. Får bli bättre där! Det som är synd är att det är så sent, håller på till halv 10. Det gör ju att man är helt upprymd även nu en timme senare. Men men!

Mina stackars lår!:(

Det är ju fint och så men jag föredrar barmark!:)

Ovido - Quiz & Flashcards