iborg

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Nästan helg igen!

Av Ida - 24 oktober 2013 20:23

Go kväll ni som läser detta:)
Idag hade vi två föreläsningar innan lunch. Den första handlade om membrantransport och där fattade jag 0. Detta för att vår föreläsare pratade mindre bra svenska och blandade detta på engelska. Tror jag snappade upp något ord som jag får Wikipedia på till helgen, helt hopplös föreläsning alltså. Jag fick för första gången köpa mig en stor kaffe och jag tror det fungerade!

Andra föreläsningen kändes bättre, den handlade om lipider, dvs fetter. Vi slutade vid 12 men dagen var inte slut för det. Vi hade bestämt sen i förrgår att vi skulle skriva klart labrapporten idag. Så vi satte oss och skrev klart den. Vi trodde att det skulle ta max en timme men ack så fel vi hade! Halv tre skickade vi in den. Men nu är båda klara i alla fall, skönt!

När jag kom hem började jag renskriva den sista föreläsningen och sen lagade jag lite mat. Idag testade jag på att göra biffar för första gången med bulgur , stekt svamp och gräddsås. Blev hur gott som helst! Sen fortsatte jag att plugga lite för att sedan gå på boxning!

Nu är det bara chill på schemat! Imorgon bär det av till huvudstaden där pappa just nu är. Hinner även träffa några kusiner och halva släkten. Det är så skönt att ha familj nära, verkligen. Man känner sig liksom aldrig ensam. Man vet att inom 1,5 timmar kan jag ta mig till människor som bryr sig om men och det är jag evigt tacksam för. Det är inte alla som har den lyxen! Men jagr glad att jag är en av de som har det!

[Bild]

Kvällsmat+tre matlådor. Inte illa pinkat kan jag tycka!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Ovido - Quiz & Flashcards