iborg

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Ida - 14 oktober 2013 18:14

Då var det ny vecka. Redan inne i (kollar i kalendern..) vecka 42! Nu är det inte länge till det är höstlov, för de som går i skolan dvs. SKÖNT för dom, nej, jag är inte bitter. Idag hade vi en föreläsning om pH på morgonen. Vet att jag har hört om allt innan men minnet sviker mig så jag bad mamma leta upp mina gamla anteckningar från gymnasiet. De börjar på en högre nivå från början så tänkte att det kunde vara bra att läsa lite grunder. Pappa ska upp i trakterna på torsdag så hoppas på något sätt att jag kan få dom då.


Sen hade vi något nytt, en slags utvärdering av fall 1. Sjukt bra. Läraren gick igenom vad vi förväntas kunna efter fallet och vi fick några frågor att besvara. Vi slutade vid 12 och då cyklade jag hem och åt lunch.


Sen har jag suttit hela eftermiddagen med att renskriva. Det tar så lång tid! Men får hoppas att det lönar sig i längden. Jag började även på vårt nästa fall som vi har till på fredag. Det handlar om hudepitel, spännande va?


Vid 8 börjar boxningen så nu tänkte jag bara ta det lugnt tills dess, det kan jag vara värd tycker jag.




En tjej från syd afrika skrev till mig på facebook igår. Det är ju helt sjukt att det är ett helt år sen jag var där. Känns på ett sätt som det var nyligen men samtidigt har det hänt så många förändningar i mitt liv sen dess!

 

Jag har bland annat arbetat med grisar med grymt bra chefer. Där har jag verkligen lärt mig hur mycket som helst som är nyttigt för utbildningen. Saknar det faktiskt och hoppas på att få jobba där till vintern igen! Bilden är från min avslutningsdag i somras.

Ovido - Quiz & Flashcards