iborg

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Ida - 13 oktober 2013 21:26

Då var det kväll idag. Dagarna går så sjukt snabbt, och nu märker jag att jag låter som en gammal tant. Men det är verkligen så. Jag vaknar och går och lägger mig igen. Jag tror inte att jag har skrivit detta innan men han som jag bor hos har varit på semester hela veckan och kommer hem ikväll. Det har verkligen varit jätteskönt att kunna leva lite själv. Men han tog inte med sig sin ena mobil, den med alarmet på. Så varje morgon kl 7 har den ringt. I skrivandets stund kom jag ju på att jag hade kunnat försöka stänga av den. Men testade i måndags att stänga bara alarmet men mobilen hade sånt lås. Så har lagt den under kudden men vaknade ändå av den imorse..

Så kl 7 var jag vaken, kollade sista avsnitten av one tree Hill säsong 2 och sen gick jag till gymmet när de öppnade halv 10. Sen pluggade jag lite till lunch, satt mest och försökte repetera sånt som vi läste på gymnasiet. Vid 4 var det dags att cykla ut mot skolan för att gå på lägenhetsvisning i det område som jag vill bo i. Sara var snäll och hängde med. Så skönt att ha en vän som Sara, det känns som att vi har känt varandra mycket längre än typ en månad.

Och WOW vilken lägenhet! Det enda som var lite tokigt var sovrummet som hade lite konstiga vinklar. Men verkligen en fin lägenhet. Men utgångspriset var ju därefter:
1 650 000kr och sen en hyra på ca 4000kr på det. Så nej, det blir tyvärr inte det men man är en erfarenhet rikare! Det som är synd är att det inte kommer så många lägenheter där ute men får väl ha lite is i magen.

Vi cyklade sedan och kollade utsidan på en lägenhet sara ska kolla på nästa vecka och sen åkte vi och handlade lite extra saker som vi behövde till middagen. Och vilken middag! Grymt gott! Det var kyckling med svamp, lök, vitlök, soltorkade tomater, ananas och babyspenat. Och med färsk pasta till, mums!

Sara cyklade precis hem efter vi såg på en mysig film, Ego. Verkligen värd att se!

Imorgon väntar en ny vecka med föreläsning blandat med laborationer, get övningar, mikroskopering och annat kul.

God natt!:)

Sjukt gott!

Ovido - Quiz & Flashcards