iborg

Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Ida - 20 oktober 2013 19:20

Det är helt sjukt vad helgerna försvinner snabbt! Det känns som att vi precis avslutade mötet i fredags och ska hålla helg. Men så är det ju tyvärr inte!
Jag sov över hos Emilie inatt och lilla Vinja börjar få tänder så hon skrek sig igenom natten kändes det som. Men kunde sova litegrann ändå! Jag vaknade vid 7 och åt lite yogurt med Johan och Vinja. Sen vaknade även Emilie och jag sa hejdå till dom för att bege mig ut i kylan till farmor och farfar. Jag kom dit lagom till frukost och fick massa gott bröd med honung, mums! Jag var där ca en timme och sen körde jag till Bromma för att hämta Sara.

Det se första gången jag körde i Stockholm, men det gick helt okej ändå! Det var mest svårt om man körde fel så fick man köra världens omväg, lite drygt!

Vi var tillbaka i Uppsala vid 11 och sen har jag suttit och renskrivit föreläsning om enzymer och ritat upp en massa aminosyror. Jag tycker detta är rätt svårt faktiskt.

Jag fick mina gamla gymnasieanteckningar och kollade snabbt igenom dom innan jag cyklande till Sara. Upplevde då det sjukaste! Vi har läst EXAKT dessa sakerna innan på typ samma nivå. Jag har kunnat detta, kunnat alla aminosyror och fått MVG på det. Och nu kommer jag inte ihåg något och dessutom tycker det är svårt. Men jag har ju kunnat det en gång för 2,5 år sen så borde kunna lära mig det igen.
Men det är läskigt att man glömmer så snabbt!

Imorgon är jag ledig, egentligen hela dagen men vi har en sån uppföljning av basfall vid 3. Sist var det väldigt nyttigt så tänkte gå på det igen. Men innan det ska jag testa på att jobba ute på gården. Jag börjar vid 7 så det blir en tidig morgon. Snälla Sara lånar ut sin bil så att jag kan komma ut. Jag ska vara där till lunch och sen åka till skolan.

På tisdag och onsdag ska vi ha laborationer och sen är det nästan helg igen och då kommer pappa upp till Stockholm igen!

Ikväll har jag, Sara och hennes syster Elin ätit pizza och nu har vi bäddat ner oss och väntar på att solsidan ska börja.

Ovido - Quiz & Flashcards