iborg

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Ida - 17 oktober 2013 21:33

Hej och god kväll!

Idag började vi kvart över 8, som alla dagar denna veckan. Och imorgon är det inget undantag? Vi hade en föreläsning om enzymer. Det är ju något som vi alla har hört talas om i olika sammanhang men inte riktigt har koll på ändå känns det som. Det känns som att man får hur mycket information som helst på föreläsningen. Skrev ju för tusan 6 sidor! Värre var det i och för sig under proteinföreläsningen, tror att det blev 8 sidor bara kladd och mer blir det när man renskriver. Har konstant kramp i fingrarna.

Sen hade jag håla från 10 till 13.15 då passade jag på att fortsättamin renskrivning av proteinföreläsningen, men hann tyvärr inte klart med det. Men hann en bit på vägen i alla fall. Sedan hade vi en föreläsning om nukleinsyror. Och jag blev inte ett dugg klokare, bara dummare faktiskt. Satt som ett levande frågetecken under hela föreläsningen så det var skönt när klockan slog 3. Jag får ta och sätta mig med det i helgen känner jag.

Vid tre cyklade vi hem och jag hann byta om snabbt för att sen cykla till Sara. Snäll som hon är så lånade hon ut sin bil till mig. Jag skulle nämligen på möte på mitt nya jobb här uppe. Vi satt några stycken som jobbar på gården och gick igenom vem som skulle jobba vilka helger fram över. På ett sätt kändes det så dumt, då jag knappt kunde någon. Det är så mycket som händer just nu: det började helgen 44, då ska jag hem. V 45 ska jag servera på en stor fest här uppe, v 46 kunde jag på helgen men har en muntlig tenta direkt på måndag morgon= måste plugga den helgen, v 47 var det en annan som skulle jobba, v 48 kommer Maja upp hit, v 49 är det en fest på lördagen som jag jättegärna ville gå på och sen v 50!!! Då kan jag väl jobba. Sen är det jullov. Så det blev bara en helg fram till jul, men verkligen bättre än inget. Det är dessutom grisningshelg då och det är ju kul!

Till våren blev det fler helger, en i månaden typ. När jag lämnade tillbaka bilen hos Sara blev jag bjuden på lyxmåltid: karré i svampsås och potatis, mums! Sen cyklade vi till gymmet och körde en timmes box. Nu har jag precis tjuvstartat med lite risgrynsgröt och te. Nu väntar duschen och sen ett avsnitt oth!



OCH VISSTJA, HÖLL PÅ ATT GLÖMMA! JAG KLARADE MIN FÖRSTA TENTA!!!!!!!


God natt

Mina nya fina skor som jag unnade mig efter vi skrev tentan:)

Ovido - Quiz & Flashcards