iborg

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Ida - 21 oktober 2013 21:50

Idag var klockan ställd lite tidigare än vanligt, 05.50 Tänk, det var min vanliga tid hela sommaren om inte ännu tidigare när jag fick Anton. Idag kändes det väldigt tidigt! Jag skulle köra till jobb vid halv sju men var tvungen att skapa rutorna då det var -7!?!? Grader!!!!! Jag pratade med mamma påväg till jobbet och då sa hon aktning där nere hade 12,5 grader vid samma tid. Jag tror att jag kommer förfrysa här uppei Norrland!

Det kändes bra i stallarna i alla fall. Lite ringrostig är jag allt och fick blåsor på händerna, fast jag hade handskar. Vi hann inte gå igenom allt så får nog åka dit en dag till innan jag ska jobba helg. Men det var kul att arbeta lite fysiskt igen. Jag slutade vid 12 och duchsade också där, ville inte lukta gris i Saras bil!

Sen kom jag hem och klämde i mig en halv kebabpizza och kröp ner i sängen. Jag var helt genomfrusen. Tillslut kröp jag ut ur täcket och pluggade en liten stund för att sen halv tre bege mig ut i kylan igen för att cykla till skolan.

Vi hade en uppföljning av fall 2 som handlade om epitel och bindväv. Känner att jag måste plugga lite på det där till helgen, eller någon gång. Vi slutade vid fem och cyklade hemåt. Sen satt jag i telefonkö nästan en halvtimme till Ica. Vill skaffa icabank, eftersom jag bara handlar på Ica så tänkte jag att det kunde vara klokt. Man måste hämta ut kortet personligen så var tvungen att beställs nu innan jag kommer hem. Så nu är det fixar!

Sen var det dags för en timmes plugg igen och nu har jag precis kommit hem från 90min box och tagit mig en dusch.

Visstja, på tal om rubriken. När jag sprang nu på träningen och började svettas så kom en skarp grislukt från mig. Tror definitivt inte det var min boxarkompis utan kände att jag verkligen luktade gris. Men men det är väl sånt man får ta, så var det ju hela sommaren för mig så borde klara av det nu med;)

Skriver från paddan idag så det blir tyvärr ingen bild, bara en massa text...

Ovido - Quiz & Flashcards