iborg

Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Ida - 6 oktober 2013 20:11

   Så, nu har jag äntligen tid att sitta ner vid datorn och skriva ett inlägg. Dock verkar inte mitt internet på själva datorn fungera, väldigt konstigt eftersom det fungerar på paddan och det är samma nät. Får hoppas att jag får det att fungera snart! (detta skrev jag 16.30 och nu x-antal timmar senare har jag fått det att fungera)


Såg att mitt senaste inlägg var från sångboken, där skulle egentligen vara en bild men den kom tydligen inte med… så idag kommer det en bildbomb istället från veckan som gått. Det har verkligen varit fullt ös hela veckan. Inte för att vi har haft så många föreläsningar, läs typ 2 på hela veckan. Men det har varit en hel del plugg ändå. Nu i efterhand så känns det som att jag inte hade behövt lägga ner så mycket tid, men det är ju bättre så, eller hur?

Jag vet inte riktigt vad som är skrivet eller inte och kommer ju knappt ihåg veckan själv då dagarna bara flyter ihop och blir till veckor. Det är helt sjukt att det redan är 6 oktober, och visstja, min namnsdag! Jag har nu bott här i över en månad!


Jag var inte i skolan tisdags och bara en liten stund i onsdags och torsdags. Annars har jag mest suttit hemma och försökt att varva med lite träning. I tisdags kväll kom Frida Krull upp hit från Stockholm så jag, Frida, Johanna och Andrea gick och åt en pizza på en fin italiensk restaurang och pratade gamla bollerupsminnen och speciellt vintern 2010, shit vad sjuk den var! Alla vi 4 jobbade på Bollerup den julen och gud vad insnöade vi var!


I fredags var det ju tenta och jag hoppas den gick bra! Jag vet vissa fel jag gjorde men man får ha rätt många fel och ändå bli godkänd. Efter tentan gick jag, Sara och Emma på stan. Uppsala är verkligen en väldigt, väldigt mysig stad! Vi tog en sushilunch och gick i lite affärer. Hittade världens mysigaste inredningsbutik. Jag som älskar temuggar hittade en superfin kollektion. Vi kom fram till att efter varje tenta får man unna sig en mugg, då de definitivt inte var gratis. Denna gång blev det en ljusblå. Det fanns även en hel hög med ljus från Yankee Candle och alla luktade så gott. Jag köpte ett ljus som hette Pink sand och ett som lukade marshmellow. Så nu har jag tänt pink sand och det luktar mumma! Vi avslutade dagen med en kanelbulle, då det var kanelbullens dag och den var supersmarrig. Varm och saftig! Sen gick vi in på tehörnan och de smaker som hängde med mig hem var äpplepaj och Maja gräddnos blandning, får hoppas de är goda.


Sara kom till mig innan festen och vi fixade oss och delade en flaska vin. Festen var ute på skolan så vi klädde på oss en massa kläder oh cyklade ut. Det var en väldigt lyckad fest, trevligt bord hamnade jag vid och bra musik spelades. I alla fall det som jag kommer ihåg… har väldigt skarpa minnesluckor nämligen.

Igår var det en seg dag. Jag vaknade tidigt som vanligt och vid lunch cyklade jag och Sara till donken och tryckte i oss en hamburgare. Sen cyklade jag ut till skolan och hjälpte till på byggdagen. Det är så att det finns hundgårdar på skolan som man kan ha sin hund under skoltimmarna. För att ställa sig i kö måste man hjälpa till på byggdagarna och det är antal byggtimmar som avgör när man får en plats. Jag tänkte att det var lika bra att göra det när jag ändå inte hade något bättre för mig. Så i 4 timmar bar jag grenar och krattade löv. Sen på kvällen åkte jag till Sara och hennes husvagn och så kom Emma och Johanna och vi hade  tacokväll, mysigt! Vi kollade film, men jag däckade 10 min in i filmen. Jag måste vara världens sämsta på att titta film!


I morse tog jag sovmorgon, man får passa på att njuta medans vi inte har något att plugga på. Det lär ju inte hända alldeles för ofta. Vid 10 gick jag till gymmet och sprang lite. Sen började jag röja här hemma. Såg verkligen ut som en svinstia. Nu är det skinande rent i köket i alla fall och på mitt rum. Resten lämnar jag eftersom jag bara är i de rummen. Sen cyklade jag till Sara och åt tacolunch för att sedan gå på en lägenhetsvisning. Det var Sara som var intresserad av den lägenheten men jag tycker det är kul att följa med och titta. Sen satte vi oss i bilen i 20 min för att sedan hälsa på BLOMMAN!!!!!!!


Hon är så söt, den lilla ponnyn! Och det är kul att det ligger så nära. Ska kanske följa med på tävling nästa helg om det inte krockar med något annat. Hon blev bortskämd med en massa äpplen och morötter.

Nu har jag mest städat klart och sorterat alla papper från kursen och ska väl äta något också. Blir väl knäckemackor som vanligt! Längtar tills jag ska hem, då blir det båda mammas och mormors mat. Gott!


Ska försöka vara lite mer aktiv så blir det inte så fruktansvärt långa inlägg!


 

Fina, fina ponny!

 

Sara och Emma på caféet i fredags

 

Gott!

'  

Rebecca, Emma och Emma, oj vad många olika Emmor det är nu! på sångboken

 

Det super-god-luktande ljuset

   

Så, sista bilden blir på min fina temugg. och eftersom internetet har klyddat nu i flera timmar så kan jag säga att den var väldgigt bra att dricka ur och äppelpajteet var gott :)

Ovido - Quiz & Flashcards