iborg

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Serveringsträning

Av Ida - 23 oktober 2013 19:55

Idag hade vi enzymlabration från kvart över 8 till ca 11. Den var inte så jobbig då jag och Sara mest skrev på laborationsrapporten eftersom man gjorde likadant med alla 8 preparat så behövde ju inte 6 personer stå och glo på det. Vår grupp var väldigt effektiv och lite över 12 var vi klara med rapporten och kunde lämna in den, skönt!
Sen gick jag och Sara till kåren och åt lunch. Blev även hundvakt till Johannas hund. Sen satt vi mest och tog det lugnt, Sara pluggade och jag kollade oth. Vid halv 3 var det dags för genomgång till phlugan. Det är en fest för gamla och unga veterinärer samt några veterinärstudenter. Vi som går första året ska servera och det var det mötet handlade om. Vi fick även baguette och fick träna på att bära tallrikar, hälla upp glas mm. Så nervös bara att det ska gå fel, jag som är så klumpig!

Det tog ca 2 timmar sen åkte jag en och pluggade lite till basgruppsmötet och hann faktiskt bli klar med det. Och hann också lära mig alla aminosyror, yes!! Får se om de sitter till imorgon bara!

Nu är jag på gymmet och väntar på att yogan ska börja. Har inte gått på det på flera flera veckor så får se hur det går!:)

Smygfotade Sara på kåren, haha!:)

 
 
Ingen bild

Sara

24 oktober 2013 07:23

Hallå fan du får ju ta en bild när jag pluggar inte när jag läser skvaller!!! XD

Ida

24 oktober 2013 07:29

Haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Ovido - Quiz & Flashcards