iborg

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Slut på veckan

Av Ida - 27 april 2014 21:01

Kom på att det var ett tag sen sist! Det har ju varit sånt fint väder att man bara velat ligga ute hela tiden! I torsdags började vi ny kurs igen och sedan på fredagen hade vi en grymt intressant föreläsning i 3 timmar (på engelska?!?!) som handlade om lukt. Om tex Malte luktar på en stolpe kan han bland annat avgöra: kön på den som kissade sist, hur länge sedan, vilket humör den var på, social status och om han har träffat hunden innan så kan han identifiera vem det var. Coolt! Då förstår man att de vill snusa lite extra:) efter föreläsningen hade vi möte oxh sen cyklade vi till kåren och åt lunch, rester från onsdagen. Sen slängde vi oss på Saras balkong och solade. Jag åkte sen hem, åt och kollade film. Vid 20 var det dags att cykla till kåren igen, jobb då treorna hade sin mittfest. Tänk att de redan har gått halva sin utbildning! Jobbade i garderob, dörr och bar. Sedan städade vi och var hemma 03.30

Igår vaknade jag ändå tidigt. Satte mig och pluggade lite på morgonen och vid 10 åkte jag till Sara för att sola. Men solen gick i moln vid 13.30 så cyklade hem efter det och pluggade en timme. När jag satt där skickade Sara att en blivit sjuk och att de se en man kort inför kvällen. Så vid 17 satt jag på cykeln till kåren. Där var den en 60års fest som skulle hållas och vi serverade vin, fyllde på buffé, plockade undan och serverande kaffe. Blev klar 22.30 medan Johanna och Sara höll på till typ 3.

Idag pluggade jag lite först, sola hos Sara, träna cirkelfys, handlade och lagade mat. Nu tänker jag duscha och gå och lägga mig!

Blivit några timmar i solstol

Serveringskläder

Pizza idag!

Lite matlådor:)

 
 
Ingen bild

Åsa

27 april 2014 21:07

Lyktstolpar, hundarnas facebook. ;-)

Ida

27 april 2014 21:43

Eller hur!:)

 
Ingen bild

Mamma

27 april 2014 21:49

Dom ska få lukta lite extra imorgon, då.
Mest så att dom kan skicka ut lite måbra-signaler.
Malte kan kanske berätta för sina kompisar att hans matte
fixat iordning poolen.

Ida

27 april 2014 22:09

Haha! Ja det kanske han kan;) var en massa sakern som de kan lukta ut!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards