iborg

Alla inlägg den 2 april 2014

Av Ida - 2 april 2014 22:17

Idag gick jag upp vid 6, åt frukost och pluggade lite. Sen cyklade jag till sara för att åka med hennes bil till skolan. Vi hade en föreläsning som var beräknad till 2 timmar men tog bara 1. Detta gjorde att föreläsaren tog morgondagens föreläsning samtligt och vi blir då lediga imorgon förmiddag, skönt! Vi slutade vid 11 och gick för att värma maten. Sen kom vi tillbaka till klassrummet och hade möte medans vi åt. Jag fick ett mail att ett av våra flyg var inställda som vi bokat på hemresan från USA. Ringde till de jag bokat hos men de kunde inte hjälpa mig om jag inte uppgraderade mig till guldmedlem. Detta hade jag kunnat göra för 150
Kr vid bokning, men trodde aldrig att det skulle behövas. Nu måste vi betala 300kr för att få hjälp. Ska försöka fixa det imorgon och hoppas på en ny bra biljett. Vid 1 lämnade alla bilar parkeringen och vi åkte till Lövsta. Det är en gård som ägs av SLU där det bedrivs forskning och undervisning. Vi fick oss en rundtur. Det var verkligen häftigt att se hur mycket som bestod av robotar mm. De hade gjort som en inglasad balkong över både där kalvarna föds, där de sedan växer, där korna mjölkas och över sjukboxar.
I ett av rummen hade de livesändningar från grisstallet och vi fick även se hur slakt går till (film). Vi åkte därifrån runt 5, stannade och köpte glass på vägen och sedan till skolan. Där bytade jag bil till Saras och åkte till henne för att cykla hem. När jag kom hem började jag laga paj. Det tog sin lilla tid och helt plötsligt var klockan nästan halv 8 när jag ätit upp. Efter det har jag nu suttit och pluggat någon timme. Tänkte sova nu:)

Emma och Lydia:)

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards