iborg

Alla inlägg under februari 2014

Av Ida - 17 februari 2014 21:35

Då var det måndag igen, en vecka sen tentan. Det går så fort! Synd att min förskylning inte försvinner lika snabbt! Var ju ingång med träningen men känns som att det blir att börja om igen:(
Idag hade vi skola mellan 9 och 15. Efter det cyklade jag med Emma och vägde mig. 0,5kg i rätt riktning, bättre än inget. Men nu var det ju två veckor sen sist men förra veckan var verkligen ingen bra vecka: två dagar med pizza och två med hamburgare. Addera sprit i lördags och ingen träning på hela veckan typ. Så är nöjd ändå!
Sen pluggade jag en stund för att sen göra lite kvällsmat. Har länge velat göra en soppa men har liksom inte haft en mixer. Men fick en av fam jönsson i studentpresent så tog med den upp nu när jag var hemma sist.

Gjorde en broccolisoppa som faktiskt blev riktigt god! Tyckte det blev en lagom kvällsmat

Kreativiteten flödar! Satte mig och pluggade klart efter maten. Just nu håller vi på med könsorgan..

Ställde mig nu innan och bakade lite chokladbollar. Supergoda och så nyttiga de kan bli!

Sara hittade lite bilder på oss från i lördags, tänkte att jag kunde dela med mig:)

Så, sista bilden för idag!
Ny dag imorgon, sov gott!

Av Ida - 16 februari 2014 17:16

Så, nu har jag tid! Tänkte dra vad som hänt i dagarna.
I torsdags var vi i skolan till 12.30 sen åkte vi till sara och åt lunch för att därifrån cykla till stan och en av nationerna. Där började fortsättning på kursen 13.30 Vi hade en och samma föreläsare hela dagen och han var verkligen duktig. Han jobbar bland annat som ordningsvakt men har mycket livserfarenhet på annat håll också. Tiden gick lite fortare och kvällsmaten blev på Max. Vi var klara där vid nio och jag var helt slut. Kändes som att tentan i måndags liksom pumpade ut en och jag som dessutom blev sjuk på kuppen. Men men.
Sen var det fredag! Vi gick i skolan från 8.15-13.30 Det var en lugn och skön dag. Jag och Sara stannade kvar och pluggade till 16.30 Kändes helt tomt och öde att sitta en fredagseftermiddag i skolan. Sen var det dags att börja förbereda till allahjärtansdag puben som skulle gå av slapeln. Vi var lite underbemannade så sara stannade kvar ett tag extra. Jag stod i köket och fixade hamburgare. Tyckte ändå det gick bra. Vi sålde nog 65 stycken iaf! Sen var det nog ett litet missförstånd. Vi trodde att de skulle gå efter maten men många var kvar till 23.30 Så jag kom därifrån runt midnatt och cyklade hem själv. Tur jag har mamma som jag kan ringa!!
Igår vaknade jag ändå ganska tidigt så låg kvar i sängen och kollade film. Sen pluggade jag lite, cyklade och handlade både på Willys och Ica. Mina matlådor var slut så det var dags att fylla på lite. Så lagade 8 kycklingrätter. 4 kyckling med mango och 4 kycklingwok. Sen var det dags att börja fixa mig lite. Sara hämtade mig runt 19.30 och sen åkte vi hem till henne och åt lite pizza. Kul att träffa hennes vänner hemifrån! Vi kollade mello och spelade lite drickarspel. Vid 23.30 gick vi från sara och letade upp ett uteställe där alla fick komma in. 2 av Saras kompisar gick dock hem innan. Det var rätt trångt ibörjan men sen öppnade de ett till dansgolv och vi kunde dansa av oss lite. Det var skoj! De stängde vid 3 så sen gick vi till kebabhuset. Jag var faktiskt inte hungrig så tog bara en dricka. Kom hem lite över 4.
Idag vaknade jag vid halv 9, kollade en film och tog det lugnt till 11. Sen satte jag mig med lite plugg och sen var det lunch. Försöker tömma frysen så idag blev det fiskpinnar, inte så nyttigt kanske men vill inte slänga dom! Sen kokade jag lite potatis men kom på att mjölken var slut så passade på att sticka ner till stan och handla lite saker och mjölk. Jag gjorde en potatis och palsternacksmos men fisk(!). Det var första gången jag lagade något med vit kokt fisk men tycker ändå att det smakade bra!
Nu har jag suttit i 2 timmar med det sista så är ikapp igen, skönt!
Tänkte ta en macka och lite fruktsallad och sen kolla en film:)

Av Ida - 15 februari 2014 19:42

Då var boxen öppnad! Lovar att skriva imorgon om de missade dagarna!:)

Av Ida - 12 februari 2014 18:57

Sitter på polishuset och lyssnar på alkohollagen osv. Ska vara här till halv 9 och imorgon från halv 2 till 10.
Kände mig lite krasslig igår hos Sara och hade feber i natt:( ont i halsen har jag idag..
Vi började 8.15 idag med getövning. Sen hade vi en dissektion om honliga könsorgan och en demo om hanliga könsorgan.
Vi snabbade oss med lunchen för att sedan ta oss till stan och polishuset.

Nu är det bara 1,5 h kvar sen ska jag sooooova!

Av Ida - 12 februari 2014 18:56

[Bild]

Sitter på polishuset och lyssnar på alkohollagen osv. Ska vara här till halv 9 och imorgon från halv 2 till 10.
Kände mig lite krasslig igår hos Sara och hade feber i natt:( ont i halsen har jag idag..
Vi började 8.15 idag med getövning. Sen hade vi en dissektion om honliga könsorgan och en demo om hanliga könsorgan.
Vi snabbade oss med lunchen för att sedan ta oss till stan och polishuset.

Nu är det bara 1,5 h kvar sen ska jag sooooova!

Av Ida - 11 februari 2014 17:39

Känner mig helt sliten och trött idag, börjar nog dessutom bli sjuk.. Ont i halsen:(
Gick på gymmet i morse då jag kände mig bra och cyklade till skolan. Där väntade ett gäng långtråkiga föreläsningar och en demo.
Vi slutade lite över tre och jag satte mig och renskrev halva den korta föreläsningen. Så har en hel del kvar redan..
MEN! Sara fyller år idag!!!!?????
Det ska vi ju såklart fira! Hon har bjudit hem till sig och jag ska köra alldeles strax för att hämta Fridolf på Arlanda!:)

Av Ida - 10 februari 2014 15:31

Skrev tenta mellan 9-11 och det kändes bra! Tror att jag ska klara den. Efteråt körde jag och lämnade bilen vid Johanna sen var sara klar så vi cyklade tillsammans till stan. Vi gick till Värmlands nation för att skriva in oss och jag passade på att äta lunch där. Det blev en massa klydd med inskrivning så vi gav upp tillsist. Emma och Lydia kom till Värmlands så gick vi på stan och titta lite. Jag köpte nya pärmar till alla mina papper som jag tänkte sortera lite nu.
Det är skönt att inte ha något alls och bara typ sitta med paddan och lite candy crush. Tänkte nog gå och handla lite med och sen vid 8 är det boxning:)

Av Ida - 9 februari 2014 20:44

Fick klagomål hela vägen från Thailand för några dagar sen att jag inte bloggat på sistone. Nej, skämt och sido, det var ju bara en fråga!
Kommer inte ihåg när jag skrev sist men det känns som ett bra tag sen!

Hade det jättebra hemma och jag blir alldeles varm i kroppen av alla ni gulliga människor som hör av er när jag kommer hem och vill träffas. Och jag kände mig så dum när jag fick tacka nej. Vill ju träffas men har tenta imorgon så la 100% på den och även hundarna. Sen var jag ju och auskulterade i torsdags hela dagen. Det var väldigt lärorikt och roligt. Fast jag kände mig kass och i vägen hela tiden då jag bara gick bredvid liksom. Higgins var med och blev undersökt. Han var sövd då tänderna skulle kollas så jag passade på att köra en rejäl omgång med borse och kam. Han gillar ju inte direkt när man tar honom på magen så han hade en del knutor, men de är borta nu! Slutade där vid halv 5 och var rätt slut på kvällen.

På fredagen satt jag och pluggade och åkte oxh handlade lite. Blir tossig på city cross. Varje gång (läs, inte så ofta) som jag är där så ändrar de om. Hittar ju aldrig det jag ska ha och det tar typ 3 gånger så lång tid!
Jag handlade lite tacosaker för Gabby skulle komma efter hon jobbat klart. Och det gjorde hon! Vi åt gott och hade det hur mysigt som helst hela kvällen med brasa, djur och filmer. Vi slumrade till båda två under filmen men det är så det ska va tycker jag! Sen myste vi ner oss i mammas säng, jag med Anton och Gabby med Malte.

På lördagen gick vi upp ganska tidigt och åt frukost. Sen gick vi en härlig långrunda med hundarna. Vid 11 åkte Gabby vidare och jag satte mig och pluggade till halv 3. Då körde jag till Köpenhamn och hämtade mamma, Laila, Kajsa och Gert. Körde hem och helt plötsligt var klockan 6. Jag började packa och sen satt vi vid tvn och åt lite mackor. Jag och min lilla mamma! Det var skönt att träffa henne innan jag åkte upp igen, vilket var imorse 8.15

Värsta lyxen ju på morgonflyg SAS, man fick frukost!:) på Arlanda stod jag bredvid Linda Bengtzing, men vågade inte säga något haha. Jag menar skulle man bara säga: hej är det inte du som är Linda? Jo skulle hon väl svara då. Jag älskar ju att dansa till hennes låtar men nu har jag iaf sett henne i verkligheten!
Johanna var på Arlanda så vi körde hem till henne och pluggade. Sen bjöd johanna mig på lunch: pannbiff med stekt lök, lingon sås och potatis, MUMS!
Vid halv 2 var det dags för mig att köra johanna till Arlanda och var sedan tillbaka i lägenheten vid halv 3. Då kom först Emma och senare Sara och så satt vi och pluggade till halv 7. Jag hängde med Emma till affären och handlade lite, åt kvällsmat och gick igenom snabbt några frågor som jag inte hade koll på. Nu orkar jag inte läsa mer. Tänkte dra ett datatest imorgon mest för att fräscha upp lite innan. Tentan är vid 9 och maxtid är till 13, så det blir en kort dag. Skönt!

Nu fick ni och läsa, haha!:)

Ovido - Quiz & Flashcards