iborg

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Ida - 1 februari 2014 19:13

God kväll!

Mamma, Maja, Laila och Kajsa kom iväg imorse trots allt. De har även kommit fram till Alleghe, vilket är skönt! Det var tydligen plusgrader där=snön smälter--> glashalt på vägen till Arabba då man stiger 600m. Så de blev "fast" där, men det är ju även en ort som Go Alpin har. Får hoppas de kommer till Arabba imorgon så att de kan åka skidor :)


Jag gick upp tidigt imorse, vaknade dock några gånger i natt eftersom det hörs som att traktorerna och snöröjarna hör in i huset. Det är inte så välisolerat. Men ska vara glad att de finns, jag kunde obehindrat ta mig till jobb idag. 

Allt gick bra där, fick som sagt hoppa in för en annan idag. Det var även grisningar, vilket jag tycker är lite extra mysigt, trots all extra tid och slit. 

Jag slutade vid halv fem och tog mg sedan hemåt för en skön dusch. Sen åt jag sjukt god (om jag får säga det själv) svamprisotto som jag gjorde igår men aldrig åt. Till den hade jag kyckling med salviasmak, sjuuuuuuk gott var det! 

Efter det och fram tills nu har jag suttit och renskrivit lite. Egentligen hade jag ju behövt hela helgen till plugg men fick ta några timmar igårkväll och lite nu. Sen är det bara att köra på imorgon!

Nu tänkte jag ta och koka lite te, tina en lussebulle, äta godis och kolla lite melodifestival. Det har jag inte gjort på 2 år, då jag har varit i Italien under hela mellohysterin.


    Jag saknar min vän Gabby hur mycket som helst!   

Ovido - Quiz & Flashcards