iborg

Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Mitt i veckan

Av Ida - 19 februari 2014 21:31

Hej, hallå!
Idag började vi 8.15 Tycker det känns så tidigt när man är van vid 9.15 Allt är ju relativt. Jag menar, vid 9.15 hos grisarna så hade vi frukost och hade redan jobbat några timmar. Nu går jag upp den tid jag körde till jobb hela förra sommaren. Men man vänjer sig ju så lätt. Men en timme är ändå mycket. Det är ju mörkare och lite kallare... Vi hade föreläsning till 10 och sen håla till 13.15 Jag och Sara passade på att plugga lite under den tiden och åt lunch. Sen hade vi en intressant demo och dissektion med dräktiga livmödrar. Shit vad stora de var!!!! Våran hade inte många veckor kvar så kalven var helt utvecklad oxh såg ut som en "levande". Det var väldigt varierande mellan grupperna och vissa hade bara några månaders dräktiga. Vi stannade kvar lite extra och tränade på anatomin. Det är ju färskvaror så det gäller att passa på medans man kan. Sen gick jag till kåren för 16.30 hade vi mentorsmöte till 18.30 Dagens tema var typ fritid och hobby. Kom fram till att jag varken har fritid eller hobby, sorgligt nog. Men på ett sätt så är jag ju här för att plugga. Men jag tränar ju också, eller ja snart är jag igång igen, hoppas jag. Det känns bättre i kroppen så tänkte testa ett pass imorgon så ser jag hur det känns på fredag.
Jag kom hem lite över 7 och åt kvällsmat. Satte mig vid 8 för att plugga men var inte alls sugen så jag satt bara i 30min. Sen har jag typ mest surfat lite och så. Tänkte lägga mig tidigt, aptrött!

Hade verkligen varit något! Tänk att ge en spruta och slippa kastrera. Snacka om win-win!
Det är dessutom ett vaccin och inget hormon som det varit tidigare. Därför kommer det inte kunna gå vidare i köttet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Ovido - Quiz & Flashcards