iborg

Alla inlägg den 20 november 2013

Av Ida - 20 november 2013 19:35

är jag uppe nu i plankan. Och det går faktiskt!!!! hoppas på att komma upp i 4,5 min om en vecka. Får se om jag lyckas. Men det blir inte lättare för varje gång, det gäller bara att ha stark vilja tror jag i alla fall. För det är nog bullshit att man blir starkare för varje dag som går, tror det tar längre tid att bygga upp styrka.


nåväl. Dagen började med plugg och sen gick jag en runda för att ta lite lunch och sen fortsätta igen. Vi hade frågestund kl 3 där vi kunde ställa frågor till vår lärare till tentan. Vi hade 45 min och var 4 personer så det var ju hur bra som helst. Sen satt jag, Steffanie och Sofia kvar i skolan en timme och tränare på att se skillnad på celler. Det värsta är ju att det vi lär oss nu är så färskt och forskare håller på med det just nu så det kommer ju inte alls vara såhär om typ 10 år. Hm.


Men jag är inte bitter, eller jo, sjukt bitter är jag faktiskt. Vill bara att denna kursen ska ta slut, hitta ett boende, ha min hund och få ordning i mitt liv. Jag har ju för tusan kvar de tavlor som hängde i rummet när jag flyttade in, bilder på min hyresvärds son?! Jag får liksom inte tummarna loss att ens försöka inreda rummet så mysigt som möjligt, jag bara är. Börjar bli trött på att bara vara, skulle vilja ha något eget. Sen jag tog studenten känns det som att jag bara har "varit" på platser. I blentarp gjorde jag inte det mysigt utan hade mina saker och sov när jag inte jobbade. Samma var i Italien, Sydafrika... Nu sista tiden när jag jobbade med grisarna så var det lite mer vardag, men samtidigt hade jag inte mitt eget. Dock, hade jag det sjukt bra, det är inte så jag menar. Mamma är ju en klippa. Maten var klar när jag kom från jobb, fixade matlådor, tvättade, städade, handlade, hon gjorde helt enkelt allt. Bara som en sån sak att det alltid fanns toapapper i hållaren. Det är absolut ingen självklarhet, det vet jag nu!


Nej, nu ska jag bädda ner mig i sängen. Och visstja, värmen i rummet funkar inte och det är typ minusgrader ute, fatta vad kallt!

Denna låt har jag blivit kär i, sjukt mysig!

  Hur hudcellerna differenterar från stamceller till färdiga hudceller. Intressant?

Ovido - Quiz & Flashcards