iborg

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Rolig kväll, mindre rolig dag

Av Ida - 25 september 2013 19:51

En hel del har hänt faktiskt! Trodde aldrig att jag skulle ha någon att berätta om. Kan börja med gårdagen. Det var då pubrunda och vi började på V-dala nation klockan 18. Det var latjo lajban-tema och jag och Sara var utklädda till bröderna fluff. Sjukt coola enligt oss själva i alla fall! Vi var väl runt 30 personer, som drog vidare från en nation till en annan. Vissa ställen tog vi en öl på, andra bara en shot och på någon både och. Vi var ca 30 min på varje. Det är sjukt kul med pubrunda tycker jag, man hamnar alltid bredvid någon ny och igår lärde jag känna en hel drös med nytt folk.

Johanna, fina snälla bästa Fridolf, var den som höll i det hela. Jag är verkligen hur lycklig som helst över att kunna vara nära henne igen. Som jag saknade henne efter Bollerup och nu ses vi nästan dagligen. Verkligen hur kul som helst! Det som också är kul är att det är så många från Bollerup som går på skolan. Igår var vi 8 stycken från bollerup och vi drog igenom alla visor vi kunde. Allt från bamsevisan, till röda stugor till bedelass, cykelhjälm, ja alla vi kunde komma på. Sjukt sjukt kul! Efter några nationer började jag känna mig lite småfull och då var klockan bara 9, haha! För varje dryck man tog fick man ett streck på armen, mest för att se dagen efter hur hårt det egentligen var. Jag vaknade med 7 streck, men glömde få ett på sista nationen. Så 8 drycker blev det totalt för mig, helt lagom.

Vi kom hem vid 12 och Sara stannade över hos mig. Klockan 7 i morse flög Sara upp ur sängen då hon kom på att bilen skulle till bilprovningen kl 8. Hon gick snabbt hem och jag kunde ligga kvar i sängen ett tag till, var lite tung i huvudet så att säga. Vi skulle börja med dissektion kl 9 ute på skolan. Jag blev klar lite tidigare än väntat men tänkte att det lika bra var att sätta mig på cykeln och åka tidigare, då varken Sara eller Emma skulle cykla idag. Men när jag skulle öppna dörren inifrån så var den låst, och jag blev helt plötsligt inlåst i lägenheten. Det är nämligen så att i lägenheten har vi två dörrar, en yttre med smäcklås och en inre som man måste ha en nyckel för att låsa. Han som äger lägenheten trodde att det var jag som gick tidigare i morse och låste därför innerdörren utifrån när han gick till jobbet. Min nyckel var tydligen för kort för att kunna låsa upp dörren inifrån och så blev jag fast. Jag fick lätt panik, jag menar, jag bor på 5:e våningen så det är lite svårt att hoppa ut genom fönstret kan jag tycka. Jag fick tag på Sara, som inte hunnit iväg till skolan än. Så hon kom, jag slängde ut nyckeln och hon låste sedan upp dörren utifrån. Sen kunde jag åka i hennes bil till skolan, verkligen en räddare i nöden!

Vi kom bara 15 min sent och min grupp hade inte börjat än. Det var en speciell dissektion idag. Tidigare har vi tittat på råttor och minkar men idag fick vi en hund och en katt. Det kändes plötsligt mycket mer personligt. Det har ju varit någons bästa vän som vi sedan ska skära i. Vi är 7 st i varje grupp och vi fick varsin hund och katt i varje grupp. Jag försökte tänka så att dessa djur har haft ett väldigt bra liv och att om vi dissekerar dom så kommer vi kunna rädda så många andra liv. För den kunskapen man får är obeskrivlig, man skulle aldrig kunna lära sig det genom en bok. Djuren är donerade från olika ägare runt omkring och det är verkligen hur bra som helst att man gör så. Men jag själv skulle nog ha svårt att skänka mina djur, dubbelmoral på hög nivå.

Det är hur mycket som helst man ska kunna och det kommer nya latinska termer hela tiden och hjärnan arbetar verkligen på max. Vi dissekerade 6 timmar idag och efteråt var jag helt färdig. Dels efter gårdagen, känslorna, orden och att stå upp. Det var skönt att kunna åka hem.

När vi nästan var hemma så satt jag med mobilen, som vanligt, och kollade på lägenheter. 10 min tidigare hade det lagts ut en annons på en 3:a nära skolan och när jag ringde på den sa han att vi kunde komma direkt. Så det var bara att vända. Lägenheten var inte riktigt något för oss, den låg i ett stökigt område och nej, det kändes inte så bra.

Blodsockret var lågt och vi var som vanligt hungriga. Vad passar då? Jo Mc. Donalds! Den störta menyn som fanns tryckte vi i oss och sen blev jag hemkörd. Nu orkar jag inte göra någonting i skolväg utan ska lägga mig och kolla serie. Jag började faktiskt med One tree hill för några dagar sen.

Imorgon ska vi mötas i skolan runt 12, så hinner väl ta igen pluggtiden då istället. Tycker inte det är lönt när man är helt slut?

Lite bilder från gårdagen!

  världens bästa Fridolf!

 
 
Ingen bild

Mamma

27 september 2013 06:48

Ja, hon är verkligen världens bästa Fridolf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards