iborg

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Ida - 22 september 2013 14:22

 ja, man kan ju verkligen undra det!


Som många vet så har jag aldrig följt en blogg och vet ännu mindre hur en blogg ska se ut eller fungera. Men igår var vi på kalas hos farmor som fyllde 86 år och då började jag och min kusin prata om bloggar och bloggare. Jag har verkligen aldrig sett mig själv som en bloggare, om någon skulle sagt till mig att jag skulle starta upp en blogg kl 23 en lördag kväll så skulle jag typ idiotförklarat den personen. Sen frågade jag henne hur man skulle få tid att sitta och skriva men då svarade hon att istället för att titta på tv kan man ju skriva och så är det ju. Inte för att jag tittar så mycket på tv, men spelar en hel del candy crush gör jag ju!


För att citera min pappa: " varför skulle hela världen vara intresserad av hur många gånger du har bajsat på en dag?"

Och det är ju sant. Och inte skulle hela världen vara intresserad av att jag fes så att det ekade i hela trappuppgången heller, det är ju också ett som är sant. Men varför skulle mitt liv vara mindre intressant än alla andra som har bloggar och delar med sig av sitt liv till hela världen?

Mitt liv är egentligen inte ett dugg intressant, om man inte känner mig. Det är därför jag har startat denna blogg, till just er, som känner mig. Som ni vet har jag liksom aldrig varit så poetisk av mig och har inte skrivit dagböcker innan, gillade inte skriva historier eller texter, som jag vet att mina vänner gillade att göra. Jag var hellre ute hos hästarna och alla andra djur som fanns runtomkring mig. Och det är väl just det, och hårda studier såklart, som har tagit mig dit jag är idag.

Jag har absolut ingen aning om hur det kommer gå med denna blogg. Kanske blir detta mitt enda inlägg, eller så följer denna mig genom mina studier. Inte vet jag. Det lär ju inte bli såhär långa inlägg varje dag, men jag tänkte få in något som har hänt då och då.


En annan anledning att jag startade denna blogg är att jag har försökt att få tag på en vän därhemma sen jag kom upp hit. Jag saknar ju alla där hemma! När vi väl pratade igår så kände jag att jag bara pratade om mig hela hela tiden. Just nu har det liksom hänt så mycket för mig; ny stad, nytt hem, nya vänner, nya fester, nytt nytt nytt! Men jag vill inte bara prata om mig själv, jag vill ju veta hur det är där hemma också! Därför tänkte jag att då kan jag ju skriva om mig här, så kan jag ju prata med er där hemma om allt annat. Sånt som jag vill prata om, men som man liksom inte hinner med. Det är ju så, vi har inte så mycket tid över till att sitta och prata i flera timmar, och ont i armen får man också när man håller mobilen. Alla har något att göra hela tiden och att det ska klaffa att båda har tid är inte så ofta.

Förutom min mamma. Henne ringer jag hela tiden, verkligen. Vi kan prata 5-6 gånger på en dag, och egentligen inte om något. Det är bara så skönt att höra hennes röst.


Lite orolig är jag väl vad bönderna där hemma ska tycka. Här har jag bara varit borta en månad och har redan skaffat blogg. Kanske klipper jag håret kort, färgar det rött, blir vegan och ändrar dialekt? Högst troligt inte. Och antagligen är det ingen av dem som kommer att läsa här ändå.


oj, vad inlägget blir långt. Men det får väl bli såhär första gången. Mycket har som sagt hänt här uppe. Men orkar inte skriva om allt, har redan suttit 7 timmar idag och pluggat så orkar inte sitta mycket längre till.

Vi hade en insparksvecka som var helt otroligt rolig. De som går i trean har verkligen lyckats bra med den!

När den var över började allvaret direkt och vi startade upp anatomikursen. Efter att ha arbetat fysiskt så länge som jag ändå har så är det jobbigt för mig att sitta still på föreläsningarna. Jag somnar ju... och gör jag inte det så får jag skrivkramp. Och gumpen ska jag inte ens tala om hur den känns! Men jag lär ju vänja mig, får jag hoppas!

Vi har haft olika dissektioner, både på råtta och mink vilket var spännande och väldigt nyttigt att se hur det ser ut i verkligheten. Vi skulle även lära oss alla ben, hålor, strukturer, knölar mm på ett hudskelett. Den tentan hade vi i onsdags och jag blev godkänd!

Annars så håller jag mest ihop med en glad tjej från typ Göteborg som heter Sara och en Emma från Örebro. Båda bor här i närheten så det är skönt. Friskis ligger 2 min ifrån mig så där är jag nästan varje dag.


Nu till den stora frågan; Matlagningen?

Jodå, det går bättre än väntat! Jag har lagat och fixat lunchlådor som jag har med mig varje dag. Faktiskt blir maten även god  


Nu ska jag möta upp Sara och så ska vi cykla till Biltema för att handla lite saker. Skönt att komma ut och röra på sig lite och få frisk luft.


Nu får vi se hur detta inlägg ser ut efter jag trycker på knappen "spara inlägget", spännande värre!


Jag har inte tagit så många bilder med kan ju dela med mig av några :)


Denna bild är från första dagen när vi fick våra tröjor och mössor som vi hade på oss under hela nollningen



  




Hundskelettet vi tränar våra benkunskaper på

      

  


Jag tyckte kotorna passade bättre som halsband

det var i alla fall roligare än att lära sig

alla delar på dem!





Mamma var här och hälsade på förra helgen. Då gick vi och Johanna til ett superbra ställe och åt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards