iborg

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Ida - 27 september 2013 17:49

Då har man fredag i blodet igen? eller inte!

Jag hann inte med och skriva något igår, hade verkligen en fullspäckad dag! Klockan ringde 6.15 och Sara kom hit för vi skulle tvätta. Hon har ingen tvättmaskin så därför kom hon hit och så började vi med tvättandet. Samtidigt som första maskinerna gick så var vi på gymmet och sprang. Det är faktiskt skönt att röra sig direkt på morgonen. Man behöver ju inte springa så länge, en halvtimme räcker för mig. Sen gick vi upp till mig och åt frukost och fortsatte med tvätten. Sen var det dags för seriöst plugg! Vi satt några timmar och då hann jag renskriva klart allt. Vi ska även göra ett prov på datorn som vi måste på 100 % på någon gång innan nästa fredag. Man får göra det hur många gånger som helst, bara man får 100 % någon gång. (Nu kommer då lite skryt, men det kan behövas för att täcka upp mitt misslyckande idag). Första gången jag gjorde testet fick jag typ 65 %. Jag skrev upp mina frågor som jag hade fel på och nästa gång fick jag 100 %, sjuuuuuuuukt najs! Inte ens ett slarvfel, då blev jag väldigt glad!

Vi åt lunch och sen begav jag mig till skolan där jag träffade min basgrupp. Det fanns en embryologiutställning som vi tittade på. Där fanns det allt från en liten cellklump till en kattlivmoder som hade foster i sig och det bara var en vecka kvar av dräktigheten. Det fanns också en missbildad gris, med 7 ben för att visa hur snett det kan gå. Vi hade möte i basgruppen, basgruppsmöte som det så logiskt heter. Det tar 3 timmar och då ska man gå igenom förra veckans fall samt ett nytt fall. Jag tycker faktiskt att det är rätt kul och givande eftersom man lär sig mycket ur en diskussion.

Jag fick cykla hem själv igår och fy tusan vad kallt det var, höll ju på att frysa ihjäl! Vid 7 började boxningen som bara var en timme och där träffade jag en väldigt trevlig tjej. En från Stockholm som läser till lärare här uppe, får hoppas att hon kommer nästa vecka också! Sen var det bara att sätta sig med pluggande igen, hade glos förhör till typ 10 sen blev det duschen och sängen.

I morse gick jag på morgonyoga, hör och häpna. Blev trött på min oviga kropp och tänkte att det bara är jag själv som kan göra något åt det. Så jag har gått på kanske 4 pass hitintills. Det är hur skönt som helst på morgonen och man blir mycket piggare efteråt. Idag var vi lediga från skolan, eller ja, lediga och lediga, självständiga studier kallas det. Sara åkte hem igår så det var bara jag och Emma som cyklade till skolan. Vi var på asis ( där dissektionerna äger rum) runt 9 sen förhörde vi varandra till halv 4. Man lär sig sjukt mycket på att berätta för varandra, så det var en givande dag. När jag cyklade hem stannade jag och handlade på vägen. Jag har väldigt mycket mjölk som går ut idag så jag tänkte göra fläskpannkaka. Men när jag läste receptet blev jag sjukt sugen på pannkakor istället. Så jag var tvungen att handla bla vetemjöl. Och tror ni inte att när jag väl lägger upp mjölet på bandet så går påsen sönder och det kommer mjöl lite var stans. Men jag fick en ny förpackning i alla fall, snällt!

När jag nu skulle börja med pannkakorna insåg jag att jag aldrig har gjort en pannkaka förr. Det var bara att läsa receptet och börja. Men det blev dom fulaste pannkakorna jag någonsin sett. Det blev nästan bara en klump. Men dom smakade gott ändå. Men man kan ju inte vara bra på allt ;) om jag kan lära mig 500 latinska glosor på 3 veckor så ska jag väl lära mig att grädda pannkakor också, kan jag tycka. Nu sitter jag här vid datorn och mumsar på godis. Efter asis sa jag att jag inte ska plugga något mer utan nu ska jag bädda ner mig, med godis, i sängen och kolla serie och senare idol.

Imorgon blir det en pluggdag först och sen ska jag faktiskt till Stockholm och festa med Katja, det ska bli väldigt roligt!

Hoppas ni får en härlig kväll med massa fredagsmyyyyyyyyys!

Universums fulaste pannkakor. Man ser ju inte ens vad det ska vara..!

Från basgruppsmötet, hanliga könsorgan!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards