iborg

Direktlänk till inlägg 22 januari 2019

Liv i bloggen igen!

Av Ida - 22 januari 2019 20:38

Hej igen!

Jag tänkte återuppta bloggen igen efter några års uppehåll.
Mycket har hänt under dessa år, men det vet ni ju redan! I somras fick jag testa på att arbeta som veterinär på Evidensia i Trelleborg och Höllviken, där fick jag lära mig massor! Åkte en sväng till Kreta både innan Evidensia och en vecka till efter jag jobbat klart. Även en runda till underbara Italien och Gardasjön. Hösten har jag varit i Mariestad, och som jag trivts bra! I Mariestad arbetade jag några dagar i veckan med blandad praktik. En dag hade jag en ko, häst, hund, katt och en gris! Jag bodde hos Martina (kollega och numera vän), Heidi (Martinas hund) och Anton. Dessa månader i Mariestad kan varit ett av de bästa beslut jag tagit!

Sen åkte jag och Lukas för att hälsa på Maja på Island, så himla vackert! Jag och Johanna passade på att testa på en långweekend till Warszawa med mycket träning och lyx! Tillbaka till Mariestad några veckor till innan det tog slut där 13/12.

Nästa resa var en träningsresa med Lilly till Playitas, där blir det fler besök! En dags mellanlandning och julfirande innan flyget mot Kapstaden där pappa bjöd med mig på 10 d och även ett nyårsfirande som hette duga. Flög skärm från Signal hill, vinprovning in Stellenbosch, distric six, Langa och mycket mycket mer.

Efter en dag hemma igen så tog jag tåget till Stockholm och bodde hos Barbara och P-O i en vecka. Så skönt att kunna komma in i lite rutiner igen. På lördagen åkte jag till Uppsala och hade en grymt rolig utspark med afterski-tema, mådde dock som jag förtjänade dagen efter...

Och visstja, under hösten har jag även skrivit mitt examensarbete som handlade om kejsarsnitt på nötkreatur och får i Sverige. Detta redovisades i tisdags, och har nu blivit godkänt!
Efter redovisningen åkte jag ner till Stockholm igen för att fira. Farmor har varit lite krasslig så hon kunde inte vara med i Uppsala så därför firade vi lite innan, vilket var supermysigt! Maja följde med mig till Uppsala igen och vi passade på att åka lite långfärdsskridskor påväg till skolan innan jag skulle opponera på Hannas arbete.
Jag och Johanna bodde hela vecka hos Sara, sååå mysigt att kunna träffas så mycket i slutet ??
Torsdag och fredag flöt lite ihop, var ansvarig för sponsföreläsningar (företag som sponsrade examen). Roligt men också krävande!

NU till helgen! Mamma, mormor och morfar kom upp runt lunch på fredagen och Maja och Lukas anslöt till gänget för lunch på skolan. Sen checkade vi in på hotellet och åt på enligt mig en av de bästa restaurangerna i Uppsala. Tidig morgon på lördagen där jag gick till frisör och make-upartist. Allt gick i ett och helt plötsligt stod jag där på scenen med mitt diplom i handen, tittade lite åt höger och såg mamma, pappa, mormor, morfar, Maja, Lukas, Barbara, P-O och Martina sitta där i Uppsala aula. Alltså vilken känsla! Så länge jag har längtat efter denna dag och drömt om att bli veterinär. Nu är jag Legitimerad veterinär, så sjuuukt att jag knappt vågar tro på det själv!
Efter mingel där även Emmy (!) som kört från Jönköping kom och grattade så var det ett fackeltåg upp mot slottet.
Middag på slottet med många fina tal avslutades med dans till afterskiband och DJ till småtimmarna. Dansade så svetten rann och hade så fruktansvärt roligt! Maja och Marina stannade och dansade natten lång. Kommer sakna dessa stunder med mina vänner, vi har så kul ihop!
Söndagen var lite halvkämpig men kom tillslut till Trelleborg.
TACK SÅ HJÄRTLIGT FÖR ALLA SOM FIRADE MIN EXAMEN OCH ALLA HÄLSNINGAR - det betyder oerhört mycket för mig!

Men nu till orsaken till bloggens återkomst: nästa äventyr som är till andra sidan jordklotet med Gabby ?Gabriella? Johannesson! Jag tänkte försöka hålla er lite uppdaterade vad som händer här. Eftersom det varit rätt mycket på sistone så är vi lite dåligt pålästa vad vi riktigt ska göra, men det löser sig!
Nu sitter vi på vårt andra flyg till Abu Dhabi med slutdestination Queenstown, Nya Zeeland. Så vi får se när nästa inlägg kommer, men detta blev ju en halv novell. Kommer även en mindre bildbomb från hösten! Dessa bilder är sådana som antagligen/förhoppningsvis aldrig vistas tidigare!

Ha det bäst! / Ida

Ed sheeran på Ullevi?

Låter bilden tala för sig själv. Inte alltid en dans på rosor..

Sista gasquen ?

Första kastrationen på honkatt ?

Firade att Martina startade eget företag ?

Två blekfisar på Island

Warszawa!

Sista jouren, sårskada på häst!

Kollegor i Mariestad på julbord

Heidi

Playitas

Godahopsudden ?

Nyårsafton

Utspark

Firande i Stockholm

Sist på dansgolvet

Efterlängtad skylt

Inte lika kaxig 06.13

??????

Nu är vi på gåååååång!

 
 
Ingen bild

Åsa

22 januari 2019 21:09

Åh, vad kul att läsa! O alla fina bilder. Dock lite skumt att se min lilla systerdotter stå och operera en katt... Menar, lilla Ida, hur gick det till? 😊❤
Ha en fantastisk resa min älskade systerdotter! Kram ❤❤

Ida

22 januari 2019 21:28

Tänkte att det vore kul att skriva lite här :) Haha, ja vem kunde tro det? Och katten överlevde ??

 
Ingen bild

Olivia

22 januari 2019 22:03

Har varit kul att följa dig genom livet! Och allt fantastiskt dubtagut dig an. Roligare ska det vi att dölja dig på livets äventyr! ❤

 
Ingen bild

Martina

22 januari 2019 22:35

Alltså, vill bara ge dig en massa hjärtan! ❤❤❤❤ Ha det nu bäst på eran resa!

 
Ingen bild

Mamma

23 januari 2019 06:07

Så bra skrivet! O kul bilder!
Ha det nu så himla kul o var försiktiga❤️❤️❤️

 
Ingen bild

Mormor

23 januari 2019 08:27

Ha det så kul, men var rädda om er! ❤️❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 februari 2019 13:07

Nu sitter vi på första planet mellan Brisbane-Abu Dhabi, 14.35 timmar. Vi har nu 3,5h kvar. Sista dagarna spenderade vi på campingen, kändes som den reklamen vid midsommar när de dukade ute och sen inne osv. Vi varvade poolen, bilen, av m bikini, på ...

Av Ida - 24 februari 2019 10:55

Fredag: Ett dygn med wi-fi var det längesen vi hade men nu kunde jag passa in en tid och ringa till Sverige, trots att täckningen inte var den bästa. Vi hörde med han som ägde campingen om närmsta ställe att bada och han berättade att det var vågor s...

Av Ida - 22 februari 2019 13:45

Igår vaknade vi på vår camping som är en parkering till en fotbollsplan, vi åt frukost och körde sedan till McDonalds för att kolla lite på våra mobiler. Sen körde vi in till Coffs harbour, ett mysigt ställe där vi promenerade lite och badade några t...

Av Ida - 19 februari 2019 04:26

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Av Ida - 19 februari 2019 04:15

Imorse åkte vi och testade på sandboarding, vilket Gabby var bra på och jag sämre. Men nu har vi iaf testat det! Vi låg några timmar på stranden, en sjukt bred strand! Efteråt körde vi 2,5h norrut till en campingplats. På campingen fanns en hel känge...

Presentation

Välkommen hit, till en blogg som jag inte riktigt vet hur den kommer bli, men det får vi väl se!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards